Candle en Compaq samen in applicatie-integratie

Datum nieuwsfeit: 19-08-1999

Making applications work
and work together

Candle Corporation gaat samenwerken met Compaq voor bedrijfsbrede integratie door gebruik van Roma

Nieuwegein, 19 augustus 1999 - Candle Corporation kondigt een samenwerking met Compaq Computer Corporation op het gebied van Enterprise Application Integration (EAI) aan. Deze samenwerking houdt in, dat Compaq de Roma EAI-technologie van Candle zal leveren binnen haar NonStop eBusiness (NSeB) Integration Framework.

De explosieve groei van de EAI-markt wordt veroorzaakt door de behoefte om binnen bedrijfsbrede netwerken losse applicaties te integreren om daardoor nieuwe afzetmogelijkheden te kunnen blijven ondersteunen. Bedrijven vragen marktleiders als Candle en Compaq om oplossingen die snelheid, flexibiliteit, gemakkelijke integratie en lage kosten bieden, naast de essentiële hoge beschikbaarheid.

De strategische samenwerking tussen Candle en Compaq ondersteunt de positie van Compaq Service als marktleider op het gebied van systeemintegratie in de snelgroeiende Businessware-markt, volgens IDC in 2003 goed voor 5,3 miljard dollar.

"Door de expertise van Candle wat betreft de ontwikkeling van geavanceerde EAI-technlogieën en de aanwezigheid van Compaq in deze markt, zal dit team integratieoplossingen van hoge kwaliteit leveren", zegt Ed Acly, middleware analyst bij IDC. "Klanten van Compaq krijgen meer toegevoegde waarde voor hun NonStop eBusiness Integration Framework vanwege de uitgebreide integratie- en beheermogelijkheden van Roma."

Candle en Compaq bieden belangrijke EAI-oplossingen aan, die ontworpen zijn om de responsetijd van IT-organisaties te versnellen, waarmee ze aan de vraag van het bedrijfsleven tegemoet komen. Dat is een belangrijke vereiste aangezien bedrijven zich inspannen om hun flexibiliteit te verhogen en hun concurrentiepositie verbeteren. Door deze samenwerking verhogen beide bedrijven flexibiliteit en verkrijgbaarheid van hun afzonderlijke producten. In het bijzonder zal Compaq de Roma-architectuur van Candle aan haar NonStop eBusiness Integration Framework toevoegen om meer flexibiliteit en hogere beschikbaarheid voor hun gebruikers te bewerkstelligen. Compaq's integratie framework ondersteunt daardoor voor EAI nu de beste formaten voor berichtentransport, zoals BEA MessageQ, IBM MQSeries en Microsoft MSMQ. Bovendien zal Compaq's integratie framework, naast nog grotere transportmogelijkheden, voordeel hebben van en bijdragen aan de beschikbaarheidvoordelen van Roma.

Verder zal Compaq Roma BSP van Candle porten naar haar Tru64 UNIX, Windows NT/Alpha en Open VMS besturingssystemen. Daarmee krijgen gebruikers van Candle en Compaq een grotere verscheidenheid aan hostingmogelijkheden voor EAI.
"Met deze samenwerking kunnen onze klanten hun overallkosten en de ontwikkelsnelheid aanzienlijk verminderen en tegelijk de ingebruikname van complexe back-end integratieprojecten versnellen", zegt Steve Mahoney, vice president Architecture and Application Integrations Services bij Compaq Enterprise Solutions and Services Group. "In het bijzonder kunnen klanten die applicaties willen integreren, veranderen en beheren - nu en in de toekomst - op ons rekenen voor end-to-end oplossingen, gebaseerd op de voornaamste technologie in deze branche. En onze bewezen staat van dienst in het leveren van systeemintegratie services in grote, complexe omgevingen bij onze klanten."
"Compaq richt zich met haar professionele services op planning, ontwerp, implementatie en beheer van NonStop eBusiness Solutions op klanten met bedrijfsbrede oplossingen. Door het beschikbaar maken van Candle's innovatieve technologie binnen onze NonStop eBusiness Integration Framework, kunnen we onze klanten bedrijfsbreed zelfs meer toegesneden, uitbreidbare en schaalbare oplossingen voor applicatie-integratie bieden", aldus Mahoney. "Deze samenwerking versterkt het commitment van Candle aan systeemintegrators, waaronder Compaq, voor bedrijfsbrede EAI-technologieën. Daarmee kunnen ze beide de mogelijkheden bieden snel en flexibel EAI-oplossingen uit te breiden bij hun klanten", zegt Steve Craggs, vice president, Enterprise Application Integration van Candle Corporation. "De business process-integratie en de beheermogelijkheden van Roma breiden de oplossingsmogelijkheden van Compaq uit met een krachtige en unieke EAI-flexibiliteit. Compaq's bewezen staat van dienst voor het aanbieden van systemen van wereldklasse en dito services brengen klanten in een stroomversnelling voor wat betreft de integratie van hun interne en intra-bedrijfsbrede applicaties.

Roma van Candle
Roma omvat een complete lijn producten en services voor de integratie en het beheer van applicaties en businessprocessen over verschillende bedrijfsbrede netwerken, platformen en transportmechanismen.
Roma is de enige EAI-oplossing die in de praktijk heeft bewezen drie verschillende soorten EAI-uitdagingen aan te kunnen, waaronder message broker-, component- en proces-gebaseerde EAI. De flexibiliteit en uitbreidbaarheid stelt bedrijven in staat om automatisch processen te distribueren die complexe heterogene omgevingen overspannen via een eenvoudige gebruikersinterface. Naast de integratie en het beheer van deze bovenste lagen van de EAI-infrastructuur, voorziet Roma ook in een API voor het integreren van verschillende merken Message Oriented Middleware (MOM). Op dit niveau worden producten als IBM MQSeries en Microsoft MSMQ gebruikt voor het transport en queueing van berichten. Roma voorziet in onafhankelijkheid van transport door gebruikers de mogelijkheid te bieden hun eigen applicaties te ontwikkelen met behulp van de Roma API. Zij hoeven zich daarbij geen zorgen te maken over het onderliggende transportmechanisme.

Over Candle Corporation
Candle Corporation, gevestigd te Santa Monica, Californië, is de toonaangevende ontwikkelaar en leverancier van Solutions for Networked Businesses. Candle biedt haar klanten producten, oplossingen en services aan om applicaties te koppelen, te integreren en te beheren. Deze bestrijken de gebieden van applicatie-integratie en -beheer, messaging middleware en prestatie- en beschikbaarheidsbeheer. Meer informatie over Candle Corporation en de Roma-producten is te vinden op het World Wide Web: www.candle.com(/roma/).

Voor meer informatie:
Candle Benelux, tel.: 030 - 600 35 00, contactpersoon: Jacqueline Schakenraad, (e-mail: (jacqueline_schakenraad@candle.com)) of Sterk Werk Communicatie, tel.: 010 - 456 78 49, contactpersoon: Wilbert Scheer, (e-mail: (wilbert@sterkwerk.nl))