Candle treedt toe tot Enterprise Integration Council

and work together

Candle treedt toe tot de Enterprise Integration Council

Extra gewicht toegevoegd aan het Enterprise Integration Discussion Forum

Nieuwegein, 19 augustus 1999 - Candle Corporation, de toonaangevende, onafhankelijke ontwikkelaar en leverancier van Solutions for Networked Businesses, kondigt vandaag aan, dat het is toegetreden tot de Enterprise Integration Council (EIC). De EIC is een non-profit organisatie, die is opgericht om de groei van de Enterprise Application Integration-branche (EAI) te stimuleren. ECI voorziet in een open discussieplatform voor verkopers, systeemintegrators en eindgebruikers uit het bedrijfsleven om over EAI-kwesties te discussiëren.

De aankondiging volgt direct na de beslissing van Candle om deel te nemen aan de Open Applications Group, Inc. (OAGI), een vooraanstaand orgaan op het gebied van EAI-standaarden. Met het lidmaatschap van EIC onderstreept Candle haar commitment om mee te zullen werken aan een algehele overeenstemming binnen de branche en het informeren van IT-afdelingen over EAI. Het uiteindelijke doel dat Candle zichzelf gesteld heeft, is de vergroting van de economische waarde van EAI. In de optiek van Candle is EAI veel meer dan alleen middleware. Candle's Roma, dat bedrijven in staat stelt hun activiteiten snel bij te sturen om zo hun concurrentiepositie te verbeteren, speelt hierbij een essentiële rol.

Leiderschapspositie Roma - EAI
Als vooraanstaand lid van de Open Applications Group Inc. (OAGI), heeft Candle een leiderschapspositie in geavanceerde EAI-technologieën met Roma. Dit is een lijn producten en services voor de integratie en het beheer van applicaties en businessprocessen over verschillende bedrijfsbrede netwerken, platformen en transportmechanismen.
Roma is de enige EAI-oplossing die in de praktijk heeft bewezen drie verschillende soorten EAI-uitdagingen aan te kunnen, waaronder message broker-, component- en proces-gebaseerde EAI. De flexibiliteit en uitbreidbaarheid stelt bedrijven in staat om automatisch processen te distribueren die complexe heterogene omgevingen overspannen via een eenvoudige gebruikersinterface. Naast de integratie en het beheer van deze bovenste lagen van de EAI-infrastructuur, voorziet Roma ook in een API voor het integreren van verschillende merken Message Oriented Middleware (MOM). Op dit niveau worden producten als IBM MQSeries en Microsoft MSMQ gebruikt voor het transport en queueing van berichten. Roma voorziet in onafhankelijkheid van transport door gebruikers de mogelijkheid te bieden hun eigen applicaties te ontwikkelen met behulp van de Roma API. Zij hoeven zich daarbij geen zorgen te maken over het onderliggende transportmechanisme.

"EIC en EAI zijn gebaseerd op dezelfde principes: vertaling, communicatie en het voorzien in economisch voordeel," aldus Steve Craggs, vice-president, Enterprise Application Integration, Candle Corporation. "We kijken ernaar uit ons binnen de EIC-organisatie in te zetten voor beter inzicht in de markt en het bevorderen van overeenstemming, de essentiële onderdelen in de bevordering van de groei en economische waarde van EAI."

"De EIC is erg blij dat Candle zich bij ons gevoegd heeft," zegt David McGoveran, oprichter en voorzitter van de EIC. "We kijken uit naar de waardevolle leiderspositie en de bijdragen van Candle in het bereiken van de doelstellingen van EIC."

Alhoewel het bereiken van overeenstemming over een standaard geen deel uitmaakt van het doel van de EIC, is het de bedoeling om tot een leidraad te komen voor verkopers, systeemintegrators en zakelijke eindgebruikers. Daarmee moeten kwesties met betrekking tot de economische waarde van EAI meer begrijpelijk worden en moet een meer samenhangend raamwerk worden opgezet. Deze leidraad zou de volgende elementen moeten omvatten:
* consequent gebruik van terminologieën/definities om EAI-technologieën te omschrijven, voor de gehele branche;
* het bereiken van algemene methoden;

* beïnvloeding van standaarden.

Over Enterprise Integration Council
Meer informatie over de Enterprise Integration Council is beschikbaar op internet: www.eicouncil.org.

Over Candle Corporation
Candle Corporation, gevestigd te Santa Monica, Californië, is de toonaangevende ontwikkelaar en leverancier van Solutions for Networked Businesses. Candle biedt haar klanten producten, oplossingen en services aan om applicaties te koppelen, te integreren en te beheren. Deze bestrijken de gebieden van applicatie-integratie en -beheer, messaging middleware en prestatie- en beschikbaarheidsbeheer. Meer informatie over Candle Corporation is te vinden op het World Wide Web: www.candle.com.

Voor meer informatie:
Candle Benelux, tel.: 030 - 600 35 00, contactpersoon: Jacqueline Schakenraad, (e-mail: (jacqueline_schakenraad@candle.com)) of Sterk Werk Communicatie, tel.: 010 - 456 78 49, contactpersoon: Wilbert Scheer, (e-mail: (wilbert@sterkwerk.nl))