Palm Computing treedt toe tot WAP Forum

Datum nieuwsfeit: 19-08-1999
Persbericht 3Com Benelux

Palm Computing treedt toe tot WAP Forum

Maarssen / Brussel, 19 augustus 1999 Palm Computing, een onderneming van 3Com, is toegetreden tot het Wireless Application Protocol (WAP) Forum. Het WAP Forum is een branche-organisatie die de ontwikkeling draagt van de belangrijkste defacto communicatiestandaard voor draadloze informatie- en telefonieservices via digitale mobiele telefoons, handorganizers en andere apparaten.

"Palm Computing is verheugd toe te treden tot het WAP Forum," verklaarde Mark Bercow, vice president Strategische Allianties en Platformontwikkeling van Palm Computing. "We zullen in het Forum nauw met andere partijen gaan samenwerken aan de verdere ontwikkeling van WAP-applicaties. Daarbij kunnen we gebruik maken van de uitgebreide kennis en ervaring die we als maker van 's werelds meest succesvolle hand-PC, de Palm organizer, hebben opgedaan. Verder zullen we mogelijke synergetische combinaties onderzoeken tussen de webclipping-architectuur van de Palm en de WAP-standaard, met het oog op verruiming van de mogelijkheden van draadloze communicatietoepassingen. Palm zal in toekomstige releases van het Palm Computing-platform de WAP-standaard gaan ondersteunen."

Naast Palm Computing meldden ook andere leveranciers, waaronder Sun Microsystems, zich als lid aan bij het WAP Forum, dat inmiddels 125 volwaardige leden telt. Op de recente bijeenkomst van het WAP Forum in San Francisco werd de oprichting van een speciale lidcategorie van "Associate Members" goedgekeurd. Deze categorie is bedoeld om content- en serviceproviders, applicatie-ontwikkelaars, toolleveranciers en andere niet-infrastructuur-gerichte leveranciers nauwer te betrekken bij de ontwikkeling van de WAP-standaard. Associate Members hebben volledige toegang tot alle werkgroepen en intellectuele eigendomsrechten, tegen een speciale, lage lidmaatschapsbijdrage.

Over het WAP Forum
Het WAP Forum is een branche-organisatie die de ontwikkeling draagt van de belangrijkste defacto communicatiestandaard voor draadloze informatie- en telefonieservices via digitale mobiele telefoons, hand-organizers en andere apparaten. De WAP-standaard wordt ondersteund door leveranciers die samen 95 procent van de wereldmarkt voor handheld hardware vertegenwoordigen. Het WAP Forum staat open voor alle technologieën en ondernemingen. Meer informatie over het Forum is te vinden op www.wapforum.org.

Over het Palm Computing-platform
Het Palm Computing-platform is de basis voor de succesvolle Palm V, Palm III(x) en PalmPilot connected organizers van 3Com en de handheld producten van 3Com's strategische OEM-partners, waaronder IBM, Franklin Covey, QUALCOMM en Symbol Technologies. De Palm Computing-producten vinden hun toepassing in zowel de consumentenmarkt als de zakelijke omgeving en worden ingezet voor toepassing in onder meer retail, logistiek, gezondheidszorg en productie. Met meer dan 2 miljoen verkochte exemplaren en een aandeel van ruim tweederde van de mondiale markt zijn de Palm Computing-producten de meest succesvolle organizers ter wereld en de HotSync-technologie is ook de meest toegepaste synchronisatietechniek. Er zijn inmiddels duizenden applicaties, tools en services voor het Palm Computing-platform beschikbaar en er werken meer dan 20.000 ontwikkelaars aan nieuwe applicaties en hardware-uitbreidingen. Palm heeft een website op www.palm-europe.com.

Over 3Com
Met meer dan 200 miljoen gebruikers over de hele wereld heeft 3Com Corporation meer mensen aangesloten op informatiebronnen dan enige andere netwerkleverancier. 3Com levert innovatieve netwerkoplossingen en informatietoegangsproducten voor grote en kleine bedrijven, telecomaanbieders en network service providers, PC-fabrikanten en consumenten. 3Com. More connected. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Voor meer informatie: 3Com Benelux B.V., tel. 0346 58 62 11 3Com Belgium, tel. 02/711 94 00