Nieuw Internet-advertentiebedrijf: Proban Advertising

Datum nieuwsfeit: 19-08-1999
NIEUW ADVERTENTIEBEDRIJF GELANCEERD

Sinds kort is er een nieuw advertentiebedrijf op internet opgericht: Proban Advertising. Men biedt hier de mogelijkheid om gericht te adverteren d.m.v. banners. Proban speelt in op de steeds groter wordende

behoefte aan Nederlandse advertentiebedrijven. Vele bedrijven zijn het zat dat er zoveel Nederlands advertentiegeld via Amerikaanse bedrijven naar het buitenland verdwijnt, en zijn op zoek naar een Nederlandse tegenhanger.

Maar Proban mikt niet alleen op de Nederlandse markt. Dat blijkt duidelijk uit de homepage (WWW.PROBAN.NL), die zowel in het Nederlands als in het Engels beschikbaar is. Er wordt dus geconcurreerd met o.a. Amerikaanse bedrijven, waardoor de prijzen bij Proban op dit moment zeer

aantrekkelijk zijn. Dit is mogelijk door het doordachte, complexe concept.

Het komt neer op het volgende: de advertenties worden in een frame (balk) boven de homepages van de webmasters geplaatst. Hierdoor worden de kosten gedeeld, en adverteert toch met een fatsoenlijke banner. Op deze manier is het mogelijk om webmasters (= eigenaar van homepage) ook nog een fatsoenlijke vergoeding te geven voor het plaatsen van de advertenties.

Hopelijk zal het Proban lukken om de hevige concurrentie te doorstaan. Met de nodige steun van adverteerders zal dit waarschijnlijk wel lukken,

en zal Proban over niet al te lange tijd een begrip op internet zijn. Tot het zover is kan Proban elke adverteerder goed gebruiken. Nederlandse bedrijven: wake up!

Noot voor redacties