Nieuwe generatie achterassen voor Mercedes zestonner

Datum nieuwsfeit: 21-08-1999

AMERICAN AXLE

Nieuw achterasprogramma met DaimlerChrysler

American Axle & Manufacturing kondigt nieuw achterasprogramma met DaimlerChrysler aan.

DETROIT, 21 augustus 1999 /PRNewswire/ -- American Axle & Manufacturing, Inc. (NYSE: AXL) kondigde vandaag aan dat het een nieuw contract is gegund voor de levering van een nieuwe generatie achterassen aan DaimlerChrysler voor een zes-ton Mercedes vrachtauto voor model jaar 2001. Dit belangrijke Europese op motorvoertuigen betrekking hebbende contract is American Axle & Manufacturing's (AAM's) eerste van belang zijnde topcontract met DaimlerChrysler.

De assen zullen naar een vestiging van DaimlerChrysler in Duitsland worden verzonden. Zij zullen worden verscheept vanuit de Glasgow, Schotland, vestiging van Albion Automotive, de in het Verenigd Koninkrijk gevestigde transmissie-afdeling van AAM. De produktie van de assen zal beginnen in juni 2000. Details van het verkoopcontract zijn niet bekendgemaakt.

American Axle & Manufacturing maakt momenteel verschillende smeedwerken die in Noord Amerika bij DaimlerChrysler automobielen worden gebruikt.

David C. Dauch, vice president, Sales, Marketing & Capacity Planning, legde uit dat de assen voor de vrachtauto voor Albion Automotive het eerste nieuwe as-programma is sinds AAM Albion kocht in oktober 1998.

'Deze nieuwe bedrijfsactiviteit met DaimlerChrysler is een resultaat van de synergies tussen AAM's innoverende technische en wereldomvattende verkooporganisatie' merkte hij op. 'Het is een pluspunt voor leiding van de mensen van ons Europese Business Office, dat pas vorig jaar werd geopend. Het is ook in lijn met onze globale doelstellingen en spreiding van ons afnemersbestand.'

'Dit nieuwe assen-programma zal gebruik maken van de geschiktheid en capaciteit van Albion Automotive, en de vakbekwaamheid en kundigheid van onze talentvolle partners bij Albion,' legde Michael D. Straney, de vice president van AAM Europa uit, die verantwoordelijk is voor de bedrijvigheden van Albion.

'Wij zijn opgetogen dat wij door DaimlerChrysler als leverancier zijn geselecteerd' zei Jim Hastie, de hoofddirecteur van Albion Automotive, 'En dit als extra naast onze reeds gevestigde contracten met blue-chip afnemers zoals DAF trucks, Leyland trucks, Volvo, LDV, Rover, Rolls Royce, Perkins en, meer recent, Renault VI, demonstreert temeer onze voortdurende progressie in het ontwikkelen van Albion Automotive tot een globaal gevestigde internationale concurrerende leverancier van onderdelen.'

In de laatste 10 maanden heeft AAM zijn afnemersbestand in belangrijke mate gediversifieerd door acquisities en controle-verkrijgende bedrijfsactiviteiten en de agressieve jacht op contracten met nieuwe afnemers. Het breidde zich ook globaal uit -- van vijf produktiefaciliteiten, een Technisch Centrum, en een Asia Pacific Business Office slechts 10 maanden geleden tot 19 vestigingen, waaronder 16 produktielijnen over de gehele wereld vandaag.

AAM is toonaangevend in de vervaardiging, constructie en het ontwerpen van transmissiesystemen, chassissystemen en smeedprodukten voor trucks, bussen, sportauto's, bedrijfsvoertuigen en personenauto's. Naast de vele lokaties in de Verenigde Staten (in Michigan, New York en Ohio), heeft AAM ook kantoren en faciliteiten in Mexico, Japan, Engeland, Duitsland en Schotland.

Sommige uiteenzettingen, die in dit perscommuniqué werden opgenomen en geen historische feiten zijn, bevatten op de toekomst gerichte informatie met betrekking tot de plannen, toekomstverwachtingen of het toekomstige prestatievermogen van de Onderneming, waarvan het voorkomen risico's en onzekerheden inhoudt die met zich zouden kunnen brengen dat de feitelijke resultaten en plannen van de Onderneming in belangrijke mate zullen afwijken van die door de Onderneming worden verwacht, hierbij inbegrepen de risicofactoren beschreven in de prospectussen van de Onderneming met betrekking tot Securities and Exchange Commission.

CONTACT: Patrick J. Paige, directeur, Corporate Relations & Communications van AAM, +1-313-974-2948/ Web site: www.aam.com/ (AXL)

23 aug 99 09:48