Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 22-08-1999

Zondag 22 Augustus

INBRAAK BEDRIJF

In een bedrijf aan de Liessenstraat te Uden is vannacht ingebroken. Men kwam binnen door een dakkoepel te vernielen. Binnen werden een drankautomaat en een geldwisselaar opengebroken, waar 100 gulden uit werd weggenomen. Er werden verder twee kluizen opengesneden, uit de ene verdween een geldbedrag van 2000 gulden.

INBRAAK CARAVAN

Zaterdagmiddag is ingebroken in een caravan die achter een geparkeerde auto hing op de Losplaats in Uden. Toen de man en de vrouw terugkwamen uit de winkel zagen dat de deur was geforceerd. Uit de caravan wordt een tas met daarin onder meer een bedrag van duizenden guldens vermist.

VANDALISME

Buurtbewoners hebben vannacht een zestal jongeren in de Lavasveld te Veghel betrapt op het vernielen van auto's. Het zestal werd door de politie aangehouden en meegenomen naar het bureau. Het gaat om jongens uit Erp in de leeftijd van 17 en 18 jaar, die na een feestje op de fiets terug naar huis reden. Een vijftal spiegels was verdraaid, een was er afgebroken en verder was er sprake van krassen op de auto;s. Het zestal in na verhoor heengezonden, maar in het kader van HALT zullen ze zich later moeten melden.

AUTOINBREKER AANGEHOUDEN

De politie heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag een 16-jarige jongen uit Veghel aangehouden op verdenking van diefstal uit een auto. Getuigen hadden gezien dat de jongen op de Markt in Veghel een autoradio te koop aanbood. Na deze melding ging de politie op onderzoek uit. In de Vondelstraat zag een agent dat de jongen aan auto;s morrelde. Toen de jongen met de agent werd geconfronteerd, zette hij het op een lopen. Na een korte sprint kon de agent de jongen vastpakken en aanhouden. Hij had een autoradio onder zijn t-shirt zitten. Onder veel gescheld werd de jongen geboeid in de surveillance-auto geplaatst en overgebracht naar het bureau. Daar werd hij ingesloten en in verzekering gesteld. Ook wordt de jongen ervan verdacht die nacht in de Kalverstraat een 24-jarige man uit Veghel zonder aanleiding te hebben geslagen. De man zou 'zwarte' geroepen hebben, wat hem op een pak slaag kwam te staan van de jongen en twee maten van hem. Een vriend van het slachtoffer die wilde helpen werd ook geslagen en geschopt. Het slachtoffer, dat zich in het ziekenhuis moest laten behandelen, heeft aangifte gedaan.

MAN MET ALARMPISTOOL

In de nacht van vrijdag op zaterdag heeft de politie op de Markt te Uden een 26-jarige Nistelrodenaar aangehouden wegens verboden wapenbezit. De man had een start-alarmpistool op zak. De man werd meegenomen naar het bureau waar proces-verbaal werd opgemaakt. Het wapen moest hij inleveren.

GESTOLEN AUTO

In de nacht van vrijdag op zaterdag trof de politie op de Zandhoek in Boekel een eerder die nacht aan de Helfrichstraat in Boekel gestolen witte Renault 5 aan.

INBRAAK WONING, AUTO WEG

In de nacht van vrijdag op zaterdag is ingebroken in een woning aan de Hazelaars te Boekel. Via hengelen door de brievenbus kwam men binnen. Er werd geld, geluidsboxen, een doventelefoon (waarde 7000 gulden) en de sleutels van de auto gestolen. Buiten werd de auto, een rode Fiat Seicento met het kenteken ZL-DN-48 weggenomen. Deze auto werd later die nacht op de Helfrichstraat in Boekel aangetroffen.

INBRAAK IN WONING

In een huis aan de Bronkhorstsingel te Uden is vrijdagmiddag ingebroken. De voordeur bleek opengebroken toen de bewoners thuis kwamen. Naast een videorecorder werd er een 200 kg zware kluis meegenomen met daarin sieraden en waardepapieren. Getuigen die die middag iets hebben gezien, kunnen contact opnemen met de politie 0413-223223.