Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 22-08-1999

Zondag 22 Augustus

TRUIEN WEGGEGRIST

Vrijdagmiddag (twee keer) en zaterdagochtend hebben twee onbekende jongemannen truien weggegrist uit een kledingzaak aan de Arena. In totaal zijn er bijna 25 truien weggehaald, met waarde van 40 en 60 gulden. De jongens stalden hun paarse bromscooter met lopende motor om de hoek en binnen enkele seconden haalden ze truien van een tafel weg. Op dezelfde wijze werden zaterdagochtend bij een kledingzaak aan de Hooge Steenweg 4 truien van 60 gulden per stuk weggehaald.

DIEFSTAL UIT BERGINGEN

Uit de berging van een flat aan de Gestelseweg is vrijdagavond een splinternieuwe zwarte Peugeot scooter met verzekeringsplaatje RWG-922 gestolen nadat men de deur had geforceerd. Uit de schuur van een woning aan de Adelheid is ook een scooter gestolen nadat men de deur had ingetrapt. Het gaat om een zwarte Puch Zip met plaatje TQB-863. Ook de helm werd meegenomen. In de nacht van vrijdag op zaterdag zijn uiit de schuur van een huis aan de Bloemendaal te Vlijmen 5 fietsen gestolen nadat men de deur had geforceerd. Er werden 2 nieuwe race-fietsen met een waarde van 5000 gulden per stuk meegenomen, alsmede 2 veldfietsen (2500 per stuk) en 1 Trek mountainbike met een waarde van 1500 gulden. Ook twee sets reservewielen werden ontvreemd. De totale schade loopt tegen de 20.000 gulden.

KRATTENDIEVEN BETRAPT

Danbzij oplettende en behulpzame buurtbewoners heeft de politie zaterdagmiddag op de Herven 2 jongens kunnen betrappen op het stelen van kratten bij een groothandel op de Hervensebaan. Een derde jongen kon ontkomen. De andere twee, een 16-jarige Bosschenaar en een evenoude jongen zonder vaste woonplaats, werden aangehouden en ingesloten op het bureau.

COMPUTERS GESTOLEN

Zaterdagavond is uit een computerbedrijf aan de Grote Beer een zestal computers gestolen nadat men een ruit had vernield.

AUTODIEVEN AANGEHOUDEN

Vanochtend zijn bij de roeivijver aan de Duinweg te Drunen twee mannen aangehouden die bezig waren met het strippen van een gestolen Opel Kadett. Deze auto is op 14 augustus in Kaatsheuvel gestolen. Toen de twee de politieauto zagen zette een van de twee het op een lopen. De 22-jarige Drunenaart was in de gestolen auto bezig en kon meteen worden aangehouden. De andere, een 27-jarige Vlijmenaar, kon na een korte sprint op de Duinweg worden aangehouden. Daarbij werd de agent geholpen door een passerende automobilist, die uit zijn auto sprong en de verdachte tegen de grond werkte. Ook hij werd aangehouden. Beiden zijn ingesloten en in verzekering gesteld. De Vlijmenaar had trouwens nog meer op zijn kerfstok staan.

INBRAAK WONING

Zaterdag is er ingebroken in een flatwoning aan het Statenkwartier. Er werd een tiental cd's ontvreemd. Het slot van de voordeur was geforceerd. Vrijdagavond is er ingebroken in een woning aan de Tweede Hambaken. De achterdeur werd opengebroken. Er werd een stereoset, videorecorder, 200 cd's, geld en sieraden weggenomen, alsmede 12 Swarovski kristallen beeldjes en een 20-tal porceleinen muziekdoosjes. Zaterdagochtend vroeg bemerkten bewoners van een woning aan de Koestraat dat er een inbreker binnen was. Door schreeuwen kon men de man verjagen, maar hij had geld en pasjes meegenomen.

MAN MISHANDELD OP A2

Op de A2 bij Hedel is vrijdagmiddag een man mishandeld door een medeweggebruiker. De man, een 38-jarige man uit Sint Michielsgestel, reed in zijn auto over de weg toen hij werd gesneden door een witte bestelbus. Het busje haalde man over de rechterbaan in, de man haalde de auto weer in waarop het busje hem weer rechts inhaalde en de man wederom sneed, De bestuurder van het busje zette na het snijden zijn auto stil op de linkerrijstrook en stapte de bestuurder uit. Al het verkeer op de snelweg moest stoppen. Met grote passen en schreeuwend liep de man op het slachtoffer af en sloeg hem met kracht recht in het gezicht. Mensen kwamen uit hun auto om de man te helpen. Daarop liep de man terug naar zijn auto en reed weg. Het kenteken van het busje werd genoteerd.