Supersnel Internet in Maastricht

Datum nieuwsfeit: 23-08-1999
@Home Nederland

SUPERSNEL INTERNET IN MAASTRICHTT
NV Nutsbedrijven Maastricht gaat @Home-internetdienst aanbieden in Maastricht en Eijsden.

Amsterdam/Maastricht, 23 augustus 1999 NV Nutsbedrijven Maastricht gaat de 55.000 kabelabonnees in Maastricht en Eijsden dit jaar de kabel-internetdienst van @Home Nederland bieden. Het Maastrichtse nutsbedrijf en @Home Nederland hebben daartoe op 23 augustus een overeenkomst gesloten.

Jamie Howard, CEO van @Home Nederland, is zeer verheugd over de samenwerkings-overeenkomst. "NV Nutsbedrijven Maastricht is een zelfstandige exploitant van kabelnetwerken, die ruim aandacht besteedt aan de introductie van nieuwe diensten. Wij zijn er trots op dat @Home Nederland daarin een rol mag spelen als aanbieder van een volstrekt nieuwe ervaring op het gebied van internet. @Home Nederland biedt meer dan snelle toegang tot het internet. Onze service onderscheidt zich ook door een gevarieerd aanbod van nieuws, sport, achtergronden en games, dat we brengen in samenwerking met bekende informatieleveranciers als de BBC, Beursmedia, SBS6, FOX, SEGA en MeteoConsult."

Volgens Jan van de Water, algemeen directeur van NV Nutsbedrijven Maastricht, sluit de samenwerking met @Home Nederland goed aan bij de visie van de Maastrichtse kabelexploitant. "Wij zijn actief bezig om ons kabelnetwerk op een hoger plan te brengen, zodat we de abonnees in Maastricht en Eijsden verschillende nieuwe diensten kunnen bieden. De kabelinternet-dienst van @Home Nederland past prima binnen dat aanbod van nieuwe diensten. Internet via de kabel is vele malen sneller dan via de telefoon en is 24 uur per dag voor abonnees beschikbaar voor een vaste prijs van 89 gulden per maand. Lange wachttijden en hoge telefoonrekeningen behoren daarmee tot het verleden."

Naar verwachting zal Nutsbedrijven Maastricht de kabel-internetdienst van @Home Nederland per 1 november 1999 onder de naam Maastricht@Home aanbieden voor een vast bedrag van fl. 89,- per maand.

Inwoners van Maastricht en Eijsden kunnen van 26 tot en met 29 augustus tijdens het 'Preuvenemint' in Maastricht nader kennismaken met de kabel-internetdienst van @Home Nederland. @Home Nederland zal tijdens dit evenement demonstraties verzorgen.

NV Nutsbedrijven Maastricht
Nutsbedrijven Maastricht levert een groot scala van diensten en producten op het gebied van energie, drinkwater en telematica. Eén van de speerpunten in het beleid van Nutsbedrijven Maastricht is de ontwikkeling van kabeldiensten. Hiervoor is het kabelnet in de afgelopen jaren opgewaardeerd van een 'centrale antenne inrichting' tot een 'full-service-datanetwerk'. Een netwerk met inmiddels 55.000 aansluitingen voor de verspreiding van radio- en televisieprogramma's en zo'n 2.000 aansluitingen voor zowel telefonie als dataverkeer. Een netwerk dat al geschikt is en gebruikt wordt voor alarmering en telemetrie, en waarover in het najaar van 1999 ook Internet en betaaltelevisie zullen worden aangeboden. Producten die Nutsbedrijven Maastricht zoveel mogelijk in combinatie met energie en water aan zijn klanten wil aanbieden volgens het one-stop-shopping-principe.

@Home Nederland
@Home Nederland levert snelle en eenvoudig toegankelijke breedband-internetdiensten in combinatie met een verrassend aanbod van interessante content zoals nieuws, cultuur, sport, economie, games en nog veel meer. @Home Nederland maakt daarbij gebruik van zowel haar eigen infrastructuur als van de glasvezel- en coaxinfrastructuur van kabelexploitanten. Door het gezamenlijke gebruik van deze infrastructuren en het unieke end-to-end netwerkmanagement is @Home aanzienlijk sneller en betrouwbaarder dan conventionele internet providers.

Abonnees van @Home ervaren snelle, betrouwbare en efficiënte 'always on' diensten tegen een vaste prijs per maand, zonder telefoonkosten. De content wordt ontwikkeld door @Home's eigen redactieteam in samenwerking met toonaangevende content-leveranciers waaronder het ANP, Beursmedia, Fox News, BBC, SBS6 en Meteoconsult. Al deze diensten zijn toegankelijk via een unieke breedband-portal die exclusief beschikbaar is voor @Home-abonnees. De @Home-internetdienst biedt ook extra faciliteiten zoals drie mailboxen en drie keer 5 MB Webspace voor een eigen homepage.

Aandeelhouders van @Home Benelux BV zijn Excite@Home in de Verenigde Staten, Intel Corporation, eveneens uit de Verenigde Staten, EDON N.V. en Palet Kabelcom B.V. @Home Benelux BV heeft op dit moment distributieovereenkomsten met CasTel (de kabel- en telecomdochter van EDON), Palet Kabelcom en met NV Nutsbedrijven Maastricht, en bereikt daarmee circa 1,5 miljoen huishoudens in Nederland. Bij @Home Benelux BV in Amsterdam werken circa 100 mensen.

Voor meer informatie:
@Home Benelux BV
Lucas Stassen
Public Relations Manager
telefoon: 020 - 88 556 40
e-mail: (lstassen@corp.nl.home.com)
Lammers van Toorenburg / Klaas Doornbos
telefoon: 030 - 65 650 70
e-mail: (charly@lvtpr.nl)
of (klaas@lvtpr.nl)

Nutsbedrijven Maastricht NV
Mat Hameleers
tel: 043 - 35 059 52

© Copyright @Home Benelux BV. Alle rechten voorbehouden @Home, @Home Network, @Work, @Home Nederland en @Home Benelux zijn geregistreerde handelsmerken van At Home Corporation.