Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 23-08-1999

Maandag 23 Augustus

MAN ONTVOERD (Vlijmen)

Vanmorgen is een 32-jarige man uit Vlijmen onder bedreiging van een vuurwapen, door een onbekende man gedwongen naar Zierikzee te rijden. Rond 07.30 uur had de man getankt bij een benzinestation aan de Nassaulaan in Vlijmen. Toen de man een klein stukje verder, bij de Tunnelweg, zijn administratie in orde stond te maken stapte een negroïde man in de auto en bedreigde hem met een vuistvuurwapen. Onder bedreiging met het vuurwapen moest het slachtoffer naar Zierikzee rijden. In Zierikzee stapte de man bij het station uit en maakte zich uit de voeten. Het slachtoffer is hierop terug gereden naar Vlijmen waar hij zich direct bij de politie in Drunen heeft gemeld. Signalement ontvoerder Een negroïde man, van ongeveer 1.50 tot 1.60 meter lang, tussen de 20 en 30 jaar oud, tenger postuur en een donker uiterlijk. De man droeg donkere kleding. De politie Heusden stelt een onderzoek in. Graag wil de politie van het team Heusden in contact komen met mensen die op maandagmorgen rond 07.30 uur iets hebben gezien bij de Nassaulaan of de Tunnelweg in Vlijmen. De politie van het team Heusden is te bereiken op telefoonnummer 0416 - 371 234.

MAN GEWOND BIJ AANRIJDING ('s-Hertogenbosch)

Zondagmiddag is een 79-jariger fietser uit Den Bosch gewond geraakt bij een ongeval. De man stak met zijn fiets het Wielsem in Den Bosch, toen hij werd aangereden door een auto bestuurd door een 33-jarige man uit Den Bosch. De laatste reed na het ongeval door. Het slachtoffer is met onbekend letsel overgebracht naar een ziekenhuis. Korte tijd later werd debestuurder met zijn auto aangetroffen. Bij onderzoek bleek dat de man te veel had gedronken om met een auto te mogen rijden. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt. Het rijbewijs van de man is ingevorderd.

INBREKER OVERLOPEN ('s-Hertogenbosch)

Zondagavond rond 18.45 uur kwamen de bewoners van een woning aan de Prof. Keesomstraat in Den Bosch thuis. Toen ze via de garage binnen gingen, troffen ze een hen onbekende man met twee goed gevulde tassen. De man probeerde door de nog geopende garagedeur te ontkomen met de twee tassen. De bewoner probeerde hem tegen te houden, wat niet lukte. Wel lukte het de man de tassen weer af te pakken. Door de echtgenote van de man en een buurman werd de achtervolging ingezet. Korte tijd later moesten ze de achtervolging opgeven, omdat de man hun bedreigde met een steen. De man bleek in de woning te zijn gekomen door een raam open te breken. In de tassen zaten spullen die hij bij zijn zoektocht door het huis had verzameld. Het betrof een man van ongeveer 40 jaar, ongeveer 1.80 meter lang, mager postuur, ingevallen gezicht, blond haar en een snor.

INBREKERS OVERLOPEN ('S-Hertogenbosch)

Zondagavond kwam de 70-jarige bewoner van een woning aan de Jacob van Maerlantstraat in Den Bosch bij zijn woning. Daar trof hij drie mannen bezig om in zijn woning in te breken. De man sprak het drietal aan en werd direct door de inbrekers tegen de grond gewerkt. Vervolgens werd hem nog een onbekende stof in het gezicht gespoten waardoor de man zijn gezichtsvermogen werd belemmerd. De drie wisten hierop te ontkomen.

INBRAAK BEDRIJF ('s-Hertogenbosch)

In de nacht van zondag op maandag is ingebroken in een garagebedrijf aan de Hervensebaan in Den Bosch. Bij het bedrijf werd een grote etalage ruit ingegooid waardoor men binnen kon komen. Een showroomkast met een viertal autoradio's en luidsprekers werd gestolen.

TWEE PERSONEN GEWOND BIJ ONGEVAL ('s-Hertogenbosch)

In de nacht van zondag op maandag zijn twee inzittenden van een auto op de Zuidwal in Den Bosch gewond geraakt. Doordat de 30-jarige bestuurster moest uitwijken voor een hond, raakte ze de macht over het stuur kwijt. De auto kwam tot stilstand tegen een muur op de Zuidwal. Zowel de bestuurster als de passagiere, eveneens uit Schijndel, werden gewond afgevoerd naar een ziekenhuis.

INBRAAK WONING (Engelen)

In de nacht van zondag op maandag is ingebroken in een woning aan de Hoefslag in Engelen. Door een keukenraam open te breken kon men binnen komen. Uit de woning werden Nederlands en vreemd geld, een paspoort, autopapieren en girobetaalkaarten gestolen.

ILLEGALE VREEMDELING (Drunen)

In de nacht van zondag op maandag is een controle gehouden op de Rijksweg A59 onder Drunen. Er werd gecontroleerd op het gebruik van alcohol. Misbruik daarvan werd niet aangetroffen. Wel werden twee personen als bestuurder aangetroffen zonder dat ze in het bezit waren van een rijbewijs. Tegen hen is proces-verbaal opgemaakt. Een van de twee bleek illegaal in Nederland te verblijven. De man, een 31-jarige man uit Kroatië, is overgedragen aan de vreemdelingendienst.

TWEE JONGENS NEERGESTOKEN OP BOSSCHE KERMIS

Zondagmiddag rond 17.00 zijn twee jongens bij een vechtpartij op de Hooge Steenweg neergestoken. Beiden zijn ernstig gewond opgenomen in het Groot Ziekengasthuis. Het gaat om twee jongens uit Den Bosch, leeftijd 19 en 17 jaar. Zij maakten deel uit van een groep die ruzie kreeg met een andere groep jongeren. Op een gegeven moment werd er geslagen met knuppels en met vermoedelijk messen gestoken. Wat er precies is gebeurd is nog onduidelijk omdat de politie tegen 17.30 uur de melding kreeg van de portier van spoedeisende hulp van het GZG dat er zich een groep jongeren waarvan de gemoederen verhit waren voor de ingang had verzameld. Twee van hun vrienden waren net het ziekenhuis binnengebracht vanwege steekwonden. De groep wilde verder niks vertellen. Later die avond (rond 21.30 uur) werd in een woning aan het Salahutuplein in Vught het interieur kort en klein geslagen en de ramen vernield. Getuigen vertelden dat een groep van 15-tal jongeren de woning was binnengedrongen en ook klappen aan de bewoners hadden uitgedeeld. Ook van twee auto's werden alle ruiten vernield. Toen de politie met spoed ter plaatse kwam, waren de amokmakers al weg. De politie vermoedt dat de vernieling te maken heeft met de steekpartij van vanmiddag op de kermis in Den Bosch. Het zou dan gaan om een vete tussen twee groepen jongeren.