Politiebericht Helmond / Eindhoven

Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Helmond / Eindhoven 08/23/99

Persbericht van 23 augustus 1999/

Helmond: Mishandeling
Maandagmorgen omstreeks 03.10 uur, is een 17-jarige inwoner van Helmond, op de Rijnlaan mishandeld. De jongeman kreeg van een, hem bekende, andere jongen enkele vuistslagen in het gezicht. Een andere dader die aanwezig was met zijn bromfiets beschadigde met het voorwiel van zijn bromfiets twee daar geparkeerd staande auto's. De politie stelt een onderzoek in naar de juiste toedracht.

Helmond: Inbraak in een bedrijf
Tussen zondagavond 19.00 uur en maandagmorgen 03.45 uur, is er ingebroken in een bedrijf aan de Mierloseweg. Men kwam het pand binnen door verbreking van een raam. Uit het bedrijf is het wisselgeld uit de kassa weggenomen.

Eindhoven: Motordief aangehouden
Een 38-jarige inwoner van Eindhoven, is zondagmiddag om 14.50 uur, op de Kanaalstraat aangehouden. De verdachte reed op een motor die van diefstal afkomstig was. De man is overgebracht naar het bureau en inverzekering gesteld.

Eindhoven: Mishandeling
Een 21-jarige inwoner van Veldhoven is zondagmorgen omstreeks 03.15 uur, op het Stationsplein mishandeld. Na een onenigheid met een snorder sloeg de snorder het slachtoffer een gebroken neus. Het slachtoffer heeft zich in het ziekenhuis aan zijn verwonding moeten laten behandelen. De politie stelt een onderzoek naar de juiste toedracht in.

Eindhoven: Voetganger aangereden.
Een tot nu toe onbekende bromfietser heeft zondagavond omstreeks 18.30 uur, op het trottoir van de Ardechelaan een voetganger aangereden. Het slachtoffer raakte gewond aan zijn heup en voet en heeft zich in het ziekenhuis aan zijn verwondingen laten behandelen. De bromfietser is na het ongeval doorgereden. De politie stelt in.

Eindhoven: Onder invloed
Een 36-jarige inwoner van Geffen is maandagmorgen om 00.35 uur, aangehouden op de Leenderweg. De man bestuurde een bestelauto terwijl hij onder invloed was. De verdachte is overgebracht naar het bureau voor een ademanalyse. Hij weigerde elke medewerking aan ieder onderzoek. De man kreeg een proces-verbaal en een rijverbod voor de duur van 8 uur. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

Maandagmorgen om 01.37 uur, is op de Willem de Zwijgerstraat een 27-jarige inwoner van Weert, aangehouden. De verdachte bestuurde een personenauto terwijl hij onder invloed was. De ademanalyse gaf een alcoholpromillage van 1.30 promille aan. De man kreeg een proces-verbaal en een rijverbod voor de duur van 6 uur. Zijn rijbewijs is ingevorderd.