Contract Wood Group en Stork voor NAM offshore installaties

Stork Group

Naarden, 23 augustus 1999

Service contract Wood Group en Stork voor NAM offshore installaties

Wood-Stork, een nieuwe joint-venture tussen Wood Group Engineering (Aberdeen, Groot-Brittannië) en Stork ICM, heeft met de Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM) een zogenaamd `Integraal Service Contract' (ISC) afgesloten dat in 5 jaar tijd een waarde van circa NLG 200 miljoen (EUR 90 miljoen) vertegenwoordigt.

Het contract omvat modificaties, onderhoud, project management, operationele ondersteuning en ontwerpwerkzaamheden voor alle productielokaties van de NAM in de Nederlandse sector van de Noordzee en de gasbehandelingsinstallatie in Den Helder. De duur van het contract is initieel 5 jaar plus 5 tweejaarlijkse opties.

Speciaal ten behoeve van dit contract is een 50/50 partnership opgezet, waarbij de kennis van operaties op de Noordzee van de Wood Group Engineering wordt gecombineerd met de Stork ervaring op het gebied van engineering en onderhoud.

Bij de uitvoering van de activiteiten vanuit een vestiging in Velsen-Noord, zal de Wood-Stork combinatie veel aandacht schenken aan gezondheid, veiligheid, milieu en operationele verbeteringen.

Wood Group Engineering (& Operations Support) is een van de drie divisies van de Britse John Wood Group PLC, een internationale dienstverlener in de energiesector. In 1998 boekte het 5.500 medewerkers tellende bedrijf een winstgevende omzet van NLG 1,8 miljard (EUR 815 miljoen).

Stork ICM (Industrial Contracting and Maintenance) is de grootste werkmaatschappij van de Stork Technical Services Group. In 1998 realiseerde deze groep met 10.000 medewerkers een winstgevende omzet van NLG 2 miljard (EUR 900 miljoen) van de totale Stork omzet van NLG 5 miljard (EUR 2,3 miljard).

Informatie voor de pers: J.A. Huurdeman
Tel.: 035 - 695 75 55, 06 - 53 82 31 46