Harbinger, Peachtree en UPS kondigen samenwerking aan

Datum nieuwsfeit: 23-08-1999

Harbinger, Peachtree en UPS kondigen samenwerking aan

Samenwerking resulteert in betaalbare E-commerce-oplossingen voor kleine bedrijven

Capelle aan den IJssel, 23 augustus 1999 – Harbinger Corporation (NASDAQ: HRBC), wereldwijd leverancier van E-commerce-software, -services en -oplossingen, Peachtree Software en United Parcel Service (UPS) gaan een driejarig samenwerkingsverband aan. De samenwerking voorziet in het bieden van een E-commerce-oplossing voor kleine bedrijven, die via het Internet hun producten en diensten willen gaan aanbieden.

De oplossing, PeachLink 2.0, is het eerste low-cost product dat het proces van on-line bestellen integreert met logistieke afhandeling en back-office-activiteiten. PeachLink helpt zo kleine bedrijven op weg naar snelle groei op de markt van Internet-winkels. Analisten beschouwen de samenwerking als positief en zien een veelbelovend marktpotentieel. "In 2001 zal dertig procent van de kleine bedrijven zakendoen via het Internet", zegt Raymond Boggs van de International Data Corporation. "Complete E-commerce-oplossingen zijn vaak zeer kostbaar en ingewikkeld te implementeren. Door de samenwerking én het PeachLink-product kunnen kleine bedrijven binnenkort de concurrentie met grote bedrijven aan op het gebied van on-line bestellingen."

PeachLink maakt het voor kleine ondernemingen mogelijk zaken te doen via het Internet tegen lage kosten. "Dankzij de synergie tussen onze bedrijven zijn wij in staat een kwalitatief product af te leveren voor een scherpe prijs. Peachtree is sterk op het gebied van de accounting voor kleine bedrijven, UPS heeft een dominante rol in E-commerce- en transporttechnologie en Harbinger heeft ruime expertise op het gebied van Internet en E-commerce", aldus Tycho Howle, Chairman en CEO van Harbinger. "Verder kan Harbinger dankzij de samenwerking haar business-to-business E-commerce-portal harbinger.net naar een hoger niveau brengen en de mogelijkheden voor de back-office support van Internet-winkels uitbreiden."

"Het doel van de samenwerking is het betaalbaar maken van E-commerce en het vergemakkelijken van de implementatie", aldus Ron Verni, President en CEO van Peachtree Software. "Door het samenwerkingsverband bieden we een totaaloplossing aan, waardoor kleine bedrijven de commerciële voordelen van het Internet maximaal kunnen benutten."

UPS

UPS (United Parcel Service of America) is ’s werelds grootste dienstverlener op het gebied van express carrier-diensten, pakketbezorging en E-commerce-diensten. UPS biedt volledig geïntegreerde, op het Web gebaseerde, zakelijke oplossingen waarmee op een veilige, betrouwbare en steeds controleerbare manier documenten en bestanden afgeleverd worden. UPS is actief in meer dan 200 landen en biedt wereldwijd werk aan meer dan 330.000 mensen.

Peachtree

Peachtree Software, opgericht in 1976, richt zich met haar producten op het kleinbedrijf. Het bedrijf is onderdeel van The Sage Group plc, de grootste leverancier van accounting software voor het PC-platform.

Harbinger

Harbinger Corporation is een toonaangevend internationaal leverancier van business-to-business Electronic Commerce-software, -diensten en
-oplossingen. Harbinger vergroot het bedrijfspotentieel van haar klanten door uitgebreide, schaalbare E-commerce-oplossingen te bieden. Hiermee kunnen bedrijven hun werk stroomlijnen, de winstgevendheid vergroten en elektronische handelsgemeenschappen opbouwen. Het is Harbingers doel wereldwijd de meeste klanten te bedienen met E-commerce-oplossingen door gebruik te maken van Internet Protocols (IP).

Daarnaast wil het bedrijf harbinger.net positioneren als dé transactie-portal voor E-commerce-informatie en bedrijfskritische, business-to-business E-commerce-transacties. Harbingers hoofdkantoor staat in Atlanta, Georgia (V.S.). Harbinger biedt wereldwijde ondersteuning aan haar klanten vanuit verschillende Amerikaanse en overzeese vestigingen. Meer informatie is te vinden op: www.harbinger.com.

Voor meer informatie:

Harbinger B.V.

Suzanne Jurczik

Tel: 010 - 288 1503

e-mail: (suzanne.jurczik@harbinger.com)

Lammers van Toorenburg PR

Ward van Beek / Jacob-Jan Esmeijer

Tel: 030 - 656 5070

e-mail: (ward@lvtpr.nl) / jacob-(jan@lvtpr.nl)