Politiebericht plaats: Gemert / Laarbeek

Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Gemert / Laarbeek 08/23/99

Persbericht van 22 augustus 1999/

GEMERT
Bij een ruzie in een jongerencentrum aan de St. Annastraat zaterdagavond rond half negen liep een 29 jarige Eindhovenaar een diepe snijwond in de hals op. Die werd hem toegebracht door een 33 jarige stadgenote. Zij sloeg hem met een lege bierfles op het hoofd na een ruzie over een geleende fiets.

De vrouw is kort na het voorval buiten het centrum gearresteerd en ingesloten- Het slachtoffer is per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis in Helmond.
Daar bleek een pees in de hals te zijn doorgesneden. De fles bleek rakelings langs de halsslagader gegaan te zijn. Bij het jongerencentrum was het gisteravond erg druk vanwege een festival.

Onbekenden hebben afgelopen nacht geprobeerd twee personenauto's aan de Sint Annastraat weg te halen. Van een Opel Corsa, van een inwoonster uit Mariahout, werd een raam ingeslagen, de stuurkolom geforceerd en de bedrading doorverbonden. Kennelijk is het niet gelukt de auto te starten. Evenmin lukte dat bij een Seat Ibiza van een inwoner uit Eindhoven. ook van deze auto sloeg men een portierraam in en werd de auto doorverbonden. Ook het dashboardkastje werd opengebroken en de autoradio werd weggehaald. De radio werd in de buurt van de auto teruggevonden.

MILHEEZE
Het letsel van de Helmondse vrouw(26) die vrijdagmiddag gewond raakte bij een ongeval op de Schutboomsestraat bleek in het ziekenhuis mee te vallen. Er werden geen fracturen vastgesteld, wel diverse kneuzingen, oppervlakkige verwondingen en bloeduitstortingen.

LIESHOUT
Vandalen hebben zaterdagavond een oude dennenboom in de buurt van het Kamerven in brand gestoken. Voorbijgangers wisten het vuur te blussen doch de boom heeft aanzienlijk schade opgelopen. Van de dader(s) ontbreekt nog elk spoor. Hoewel er de afgelopen tijd voldoende regen is gevallen bestaat er na een droge dag altijd gevaar voor bosbrand vanwege dor onderhout en losse takken,
De politie zou graag informatie willen hebben van getuigen die iets van deze brandstichting hebben gezien.

Aarle-Rixtel
Bij een inbraak in een tuinhuisje achter een woning aan de Helmondseweg maakten de inbrekers een kleurentelevisie en een videorecorder buit. Men kwam binnen door het slot van de deur te forceren. De daders hebben ook twee fietsen meegenomen doch die werden achtergelaten in de tuin voor de woning.

Beek en Donk
Een inbraak in een oplegger van een firma uit Udenhout op het industrieterrein Beekerheide leverde de daders een aantal dozen met ingevroren inktvisringen op. De oplegger voorzien van een koelinstallatie, werd aan de achterzijde opgebroken nadat een slot was opengeknipt. Omdat de daders na de diefstal de deuren niet hebben gesloten is er mogelijk sprake van een grotere schadepost omdat de koeling niet voldoende heeft gewerkt.

Een geparkeerde auto aan de Harmonielaan, eigendom van een inwoner van Beek en Donk, werd zaterdag beschadigd door een onbekende auto. Zaterdagmiddag deed de gedupeerde daarvan aangifte, de schade moet zaterdagochtend ontstaan zijn.

Bakel
Afgelopen nacht tussen 01.00 en 02.00 uur, raakte een geparkeerde auto op een recreatiepark aan het Nuijeneind behoorlijk beschadigd toen een andere auto er tegenaan reed . De bestuurder van die auto maakte zich echter uit de voeten. Getuigen spreken van een kleine witte auto. De politie heeft bij onderzoek een paar onderdelen van de onbekende auto aangetroffen.

Aarle-Rixtel
Een inwoner van Aarle-Rixtel probeerde vrijdagmiddag met zijn invalidenwagen het trottoir langs de Dorpsstraat op te rijden doch hij gaf daarbij zoveel gas dat hij dwars over het trottoir schoot en met zijn voertuig tegen de voordeur van een huis botste. De deur raakte daardoor ontzet. De bestuurder raakte daarbij niet gewond en de schade aan zijn voertuig viel mee. De politie kreeg pas later melding van dit voorval. De partijen hebben de schade onderling geregeld.