Cosun integreert activiteiten Suiker Unie en Sucrea

Datum nieuwsfeit: 24-08-1999

Cosun integreert activiteiten Suiker Unie en Sucrea

Embargo tot 24.08.1999 14.00 uur

Met het oog op rendementsverbetering heeft de hoofddirectie van Cosun besloten een groot deel van de activiteiten van twee van haar business units te integreren. Suiker Unie zal de productie en verkoop van de commodity producten voor de industrie en van de consumenten- producten overnemen van Sucrea. Het betreft de activiteiten in Puttershoek en Roosendaal (Koninklijke van Gilse Kandijfabriek B.V.).

De stafafdelingen zullen worden geïntegreerd met die van Suiker Unie. De commerciële organisatie van Suiker Unie wordt aangepast aan de nieuwe situatie. Dankzij deze integratie, die op 1 januari a.s. een feit moet zijn, vergroot Cosun de efficiency en commerciële slagvaardigheid van haar bedrijven. Naast de integratie vindt een herallocatie plaats van de productieactiviteiten in Puttershoek en Roosendaal.

Integratie en herallocatie hebben overplaatsing van medewerkers en een reductie van circa 22 arbeidsplaatsen tot gevolg. Er vinden geen gedwongen ontslagen plaats. In overleg met de betrokken medewerkers wordt naar een passend alternatief gezocht. De ondernemingsraden en vakorganisaties zijn inmiddels geïnformeerd.

Breda, 24 augustus 1999

Voor informatie zie www.cosun.com
Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest.