Politiebericht Drenthe

10:40 dinsdag 24 augustus 1999

Bert Visser

HOOGHALEN

Twee autobestuurders uit Noordscheschut en Assen zijn maandagavond gewond overgebracht naar het ziekenhuis in Assen. Ze liepen de verwondingen op bij een verkeersongeval op de kruising Oranjekanaal / Eursing in tussen Beilen en Hooghalen.
De 48 jarige automobiliste uit Noordscheschut reed vanaf het Oranjekanaal de kruising met de Eursing op en verleende daarbij geen voorrang aan een 67 jarige bestuurder uit Assen. De vrouw uit Noordscheschut klaagde over pijn in de nek en de Assenaar brak vermoedelijk een borstbeen.
Beide autos werden geheel vernield.

TER AARD

Twee 16 jarige meisjes uit Norg zijn maandagmiddag naar het ziekenhuis in Assen gegaan nadat ze op de Zeijerweg in Ter Aard met hun snorfiets tegen het wegdek waren gesmakt.
De bestuurster met hoofdletsel en haar passagiere met een zwaar gekneusde enkel.
De bestuurster verloor de controle over haar snorfiets toen ze in een flauw bochte even naast het fietspad kwam.

WIJSTER

Bij de VAM in Wijster is maandagavond een versnippermachine vastgelopen op wat na onderzoek een leek op een soort vliegtuisbom. De politie heeft het EOC in kennis gesteld. Die heeft in de loop van de avond/nacht het explosief verwijderd en vastgesteld dat het ging om een lege granaat van 155 mm van vermoedelijk Amerikaanse makelij.

ROLDE

Een 13 jarige meisje uit Groningen is maandagmiddag met een gebroken sleutelbeen naar het ziekenhuis in Assen gebracht. Ze liep het letsel op toen ze bij het oversteken van de Hoofdstraat in Rolde onder een auto kwam. De bestuurder, een 66 jarige man uit Assen , was even gestopt en volgens zijn verklaring maar weggereden omdat hij dacht dat het allemaal nogal meeviel. De politie kon de man traceren doordat getuigen het kenteken van zijn auto hadden genoteerd.

EMMEN

Een 20 jarige vrouw uit de Landschapslaan in Emmen heeft maandagmiddag een man overlopen die, terwijl zij thuis was, bij haar kwam inbreken. Toen de inbreker haar zag ging hij er snel vandoor met achterlating van twee tassen. In de tassen een aantal modelautos. Die bleken na onderzoek afkomstig te zijn van een andere inbraak in dezelfde straat. Volgens de vrouw ging het bij de inbreker om een man met een Zuid Europees uiterlijk van ongeveer 30 jaar.
Ze schat zijn lengte op ongeveer 1.75 meter. De man droeg een zwart jack met op de achterkand in wit/grijze letters CAVELLO. De man droeg verder een zwarte spijkerbroek en zwarte leren schoenen.

ASSEN

Een 28 jarige inwoner van Assen maandagmiddag door personeel van een supermarkt op het winkelcentrum Vredeveld aangehouden wegens diefstal van 2 pakken waspoeder en twee pakken koffie met een totale waarde van bijna 46 gulden. Het was de derde keer binnen een week dat de man werd betrapt op winkeldiefstal.
Hij moet zich op 11 oktober voor de rechtbank verantwoorden.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe