Bericht Avro's Opsporing Verzocht

Avro's Opsporing Verzocht

Lopende Zaken

Breda/Rotterdam: horeca-overvallen

De laatste tijd zijn er gewapende overvallen gepleegd op horeca-gelegenheden in Breda en Rotterdam. Gezien de werkwijze, signalementen en vermommingen van de daders, vermoedt de politie dat het om één groep daders gaat

Overvallen Rotterdam-Zuid en Ridderkerk
Dinsdag 3 augustus, 01.30 uur, café Neutraal aan de Sumatraweg in Rotterdam.
Donderdag 5 augustus, ook om 01.30 uur, snackbar Van Ouds Dag en Nacht aan het Stieltjesplein in Rotterdam.
Dinsdag 10 augustus, tussen 01.15-01.30 uur, de shoarmatent aan de Ringdijk in Ridderkerk.

Breda
In de nacht van zaterdag 7 op zondag 8 augustus rond 02.10 uur is buurtcafé Scarabee in Breda overvallen. Het café ligt aan de Van Goorstraat, even buiten het centrum. Op het moment van de overval zijn er 13 mensen en een hond in de zaak. Opeens staan er ook drie overvallers. Eén van de overvallers zet een pistool op de slaap van de eigenaar en wil geld. Aan de andere kant van de tap moeten de klanten op de grond gaan liggen. Eén man verzet zich en wordt met een mes in zijn borst gestoken. Uiteindelijk gaan de overvallers er van- door met de geldlade (rood en getaped) van de eigenaar en de portemonnees van diverse klanten. Typerend voor hun optreden is het intimiderende gedrag. Alle klanten hebben het over de man met het mes, die van voor naar achter loopt, zwaaiend met het mes, de biljartkeus op de grond gooit, en dan weer terugloopt. Twintig minuten vóór de overval (om 01.50 uur) heeft een café-eigenaar de drie mannen al in de buurt zien lopen. Ze kwamen vanuit de Dr. Van Mierlostraat, richting Van Coothplein.

Vluchtroute
De drie mannen rennen de Van Goorstraat uit, in de richting van de Nieuwe Ginnekenstraat. Even later rijdt in de straat een kleine 4-deurs auto weg met gedoofde lichten, in de richting van het Van Coothplein. Hier gaan de koplampen aan. Van de auto is alleen bekend dat het om een ouder type gaat.

Signalement daders:
Dader 1 (met pistool):Man met donkere huidskleur; 20-25 jaar;
1.75-1.80 meter; normaal postuur; kort zwart haar; groenkleurig jack; blauwe baseballpet met goudgeel opschrift; spreekt Nederlands met licht Antilliaans accent.

Dader 2 (met mes in hand): Man met donkere huidskleur; 20-25 jaar;
1.70-1.80 meter; normaal postuur; kort, donker, haar; opvallend donkere ogen; ijsmuts op; heeft voornamelijk in de deuropening gestaan.Van deze dader is een foto.

Dader 3 (agressieve man, ook met mes): Jongeman met donkere huidskleur, maar minder donker de andere twee; 18-25 jaar; 1.65-1.75 meter; tenger tot normaal postuur; loopt iets voorovergebogen; vermomd met lichtgekleurde sjaal van dikker stof (of een trui), die hij om zijn hoofd had geslagen; spreekt Nederlands met licht Antilliaans accent.

De politie vraagt:

- Wie kent of herkent één of meerdere van deze daders?
- Wie heeft de drie overvallers vóór de overval bij buurtcafé Scarabee in Breda gezien?

- Wie heeft informatie over de overvallen in Rotterdam, Ridderkerk en Breda?

- Wie heeft de rode geldbak gevonden die in Breda, met de buit, is meegenomen?

Politie Breda en Rotterdam
Tel: 0800 - 6102 (gratis)

***Bekijk het originele bericht voor eventuele foto's***