3D Studio MAX R3 van Discreet beschikbaar

1999-08-24

3D STUDIO MAX R3 VAN DISCREET NU BESCHIKBAAR

WORKFLOW-TOOLS EN NIEUWE RENDERER BELANGRIJKSTE VERBETERINGEN NIEUWE RELEASE

Rotterdam, augustus 1999 Discreet, een divisie van Autodesk Inc, laat weten dat vanaf heden 3D Studio MAX Release 3 wereldwijd beschikbaar is. De nieuwste release van deze 3D-animatie en modellingsoftware wordt geleverd met een gratis update van Character Studio, versie 2.2. 3D Studio MAX R3 is speciaal ontworpen om creatieve professionals in staat te stellen samen te werken aan specifieke aspecten van hetzelfde project en op eenvoudige manier diverse elementen te combineren in complexe scenes, animaties of games-levels. 3D Studio MAX R3 beschikt ook over een nieuwe renderer die het renderproces tegelijkertijd vereenvoudigt en superieure kwaliteit biedt. Andere verbeteringen zijn onder meer externe referenties, scriptingmogelijkheid voor de volledige core-applicatie, macro-recording, een aanpasbare werkomgeving, krachtige organische modelleermogelijkheden en nog veel meer features die de creatie van digitale inhoud vereenvoudigen. De voornaamste workflow-verbetering voor samenwerking in teamverband is de externe referentie-mogelijkheid, die ontwerpers de mogelijkheid biedt om specifieke objecten of hele scenes uit andere bestanden in hun files in te voegen of nieuwe animatie, materialen of modellen in te voeren.

Ontwerpers kunnen dan de originele fragmenten bewerken waarna de veranderingen zichtbaar worden in alle gerelateerde files. Animators kunnen nu ook hun werkomgeving aanpassen en enkel die toolbars zichtbaar maken die ze nodig hebben voor een bepaalde taak. Daarnaast is het mogelijk specifieke layouts te maken voor deelaspecten zoals modelleren, animeren en ontwerp van materialen. Overzicht nieuwe functionaliteiten: 1. Moderne Studio Workflow Design Studio Workflow en Samenwerking.Compleet Extern Reference Systeem, Schematic View, en nieuwe technologieën om MAX extern aan te sturen. Individuele Artist Productiviteit. Aanpasbare werkomgeving, workflow aanpassingen, en krachtige toegankelijke uitbreidbaarheid. 2. Superiere Output en snellere mogelijkheden Herschreven Renderer. Herschreven en wel zo, dat naast een ongekende configureerbare kwaliteit ,er een gemakkelijke toegang is voor applicaties of shaders in de kernel van de renderer.

Interactieve Rendering Effecten.

Dit levert directe terugkoppeling op voor perfecte resultaten. 3. Krachtige Organische Modeler in verschillende modelleer toepassingen Soft Selections en NURMS Subdivision. Flexibele modeling effecten, superiere polygoon controle, en nieuwe subdivision of surfaces technologie voor klei-achtige modellering. Snellere en volledigere NURBS modeler. Verbeterde performance en efficiënte functies maken relationele NURBS een goede keuze voor geanimeerde karakters. Spline-gebaseerde Patch modeling.

Spline en Patch modeling geven een complete toolset voor organische gemodelleerde karakters. 4. Verbeterde deformation tools Basis Karakter Animatie mogelijkheden. Complete karakter animatie tools voor skinning, soft-body bewegingen, en morphing compleet met source code.

Ongekende Vertex en Mapping Controle. Gestroomlijnde editing interfaces, 100 vertex kanalen, en perfecte UVW mapping manipulatie mogelijkheden. 5. Animatie verbeteringen Nonlinear Block Animatie.

Manipuleer animatie frames zoals gebruikelijk in nonlinear video editing. Event Driven Reactors. Maak een animatie die gebaseerd is op bewegingen van andere objecten. Kijk voor meer informatie op de 3D Studio MAX website: http:/www.ktx.com/3dsmaxr3 Autodesk is de vierde grootste producent van PC-software ter wereld en de toonaangevende ontwikkelaar van ontwerp- en multimedia software voor de PC. Meer dan vier miljoen klanten gebruiken de 2D- en 3D-software van Autodesk voor architecturaal ontwerp, civiel ontwerp en onderzoek, werktuigbouwkundig ontwerp, geografische informatie systemen en cartografie. Autodesks divisie Kinetix ontwikkelt software voor onder andere film- en videoproductie en het maken van computergames. De webpaginas van Autodesk zijn: www.autodesk.com www.autodesk.nl www.ktx.com

Neem voor meer informatie contact op met: Creative Strategies, Benita Dreesen of Johan Perremans, Streekbaan 196, B 1800 Vilvoorde. Tel.: +32 2 267 41 60, fax: +32 2 267 12 89, e-mail: postmaster@creative-strategies.be

© Copyright 1998 Autodesk, Inc. All rights reserved.