Politiebericht Drenthe

van woensdag middag
16:17 woensdag 25 augustus 1999

Martin Panman

Anloo - bromfietser in botsing met fietster

Vanmorgen tegen 12.00 reed een 18 jarige scooter bestuurder uit Groningen over het fietspad van de Annerweg te Anloo. Bij het viaduct zag hij te laat dat er een vrouw plotseling het fietspad overstak. Een aanrijding kon niet meer worden voorkomen. Zowel de bestuurder van de scooter als de 58 jarige vrouw uit Veendam kwamen te vallen. Een onderzoek naar de juiste toedracht van de aanrijding wordt verder ingesteld.
De vrouw is met de ambulance overgebracht naar het Refajaziekenhuis.

Huis ter Heide auto tegen de boom
Vanmorgen tegen 11.30 uur verloor een 24 jarige bestuurder uit Oosterwolde de macht over het stuur van zijn auto. Hij reed op de Koelenweg en in een flauwe bocht belandde hij tegen een boom. De brandweer moest hem uit het autowrak bevrijden. Met een ziekenauto werd de man over gebracht naar het ziekenhuis in Assen. Omtrent zijn verwondingen is nog niets bekend.

Hoogeveen diesel verkeerd
De douane controleerde vanmorgen op Stephensonstraat in Hoogeveen een auto van een 48 jarige man uit Dedemsvaart. Bleek dat de diesel op de verkeerde (rode) diesel reed. Tevens bleek dat de auto niet was verzekerd en dat het niet APK was gekeurd. Na een technisch onderzoek bleek ook dat de banden glad waren, dat de ruitenwissers defect waren en dat een remleiding ook niet in orde was. De bestuurder kreeg een proces-verbaal en de auto werd achter het bureau gestald.

Assen - tank leeg
Op een terrein aan de Van Doornestraat in Assen staat een grote tank met brandstof, waar autos van een bedrijf kunnen tanken. Vannacht is de tank nagenoeg volledig leeg getankt. Het gaat om een tank met 500 liter brandstof. In een hek dat om het terrein staat is een gat geknipt waardoor men op het terrein kon komen.

Coevorden - printer gestolen
Vannacht is ingebroken in een loods aan de Weeshuisstraat in Coevorden. Een printer, HP 420 color ter waarde van 300 werd gestolen.

Eelde Paterswolde - schrikdraad klok weg
Vannacht is een weideklok ter waarde van 600 gulden gestolen vanaf een perceel weiland aan de Helmerdijk in Eelde-Paterswolde. Het stukje weiland ligt achter een perceel maïs en de dief moet er te voet naar toe gelopen zijn. De kast waarin de klok zat is terug gevonden. Het binnenwerk was echter verdwenen.

Emmen man berooft
In de nacht van Maandag op dinsdag is in Emmen op de Baander een 49 jarige man uit Klazienaveen beroofd. Nadat de man geld had gepind werd hij ter hoogte van ABN-AMRO door twee mannen overvallen. De klazienavener werd tussen de bank en een bouwlocatie tegen een hek geduwd, waarna de beide verdachten zijn portemonnee afhandig wisten te maken. In zijn portemonnee zat o.a. geld en een rijbewijs. Van de overvallers ontbreekt elk spoor.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe