e.Trade introduceert gratis Internet voor zakelijk gebruik

Datum nieuwsfeit: 25-08-1999

e.Trade introduceert hoogwaardig gratis Internet voor zakelijk gebruik

Amsterdam, 25 augustus 1999 - e.Trade, leverancier van Internet producten, komt met gratis hoogwaardige Internet-toegang voor alle zakelijke computergebruikers in Nederland.

Het bedrijf GX Networks verzorgt voor e.Trade de infrastructuur die het veeleisende bedrijfsleven nodig heeft: een maximale verbindingssnelheid en een optimale betrouwbaarheid. Geïnteresseerden kunnen zich vanaf nu aanmelden; de dienst komt op 15 september beschikbaar.

Het was jarenlang onvermijdelijk: voor een betrouwbare, hoogwaardige Internet-aansluiting moest een ondernemer forse abonnementskosten betalen. Met het aanbod van e.Trade kan iedere zakelijke computergebruiker gratis Internetten en e-mailen. Onbeperkt, zonder abonnementskosten. De abonnee betaalt uitsluitend lokale telefoonkosten.

Het aanbod van e.Trade is bedoeld voor iedereen die Internet wil gebruiken voor zakelijke doeleinden: alle medewerkers van ondernemingen uit het klein-, midden- en grootbedrijf. In eerste instantie wordt Internet-toegang voor de duur van één jaar gratis aangeboden. Ook daarna zal e.Trade het aanbod voortzetten, zolang de marktomstandigheden dat toelaten.

Om de kwaliteit te garanderen, heeft e.Trade GX Networks als leverancier gekozen. Via e.Trade beschikt iedere abonnee over een hoogwaardige inbelverbinding, met de garantie dat de geleverde bandbreedte gelijk is aan de maximale snelheid van het gebruikte modem. Wie bijvoorbeeld twee ISDN-kanalen gebruikt voor de verbinding met Internet, krijgt van e.Trade en GX Networks een gegarandeerde bandbreedte van 128 kilobit per seconde. Met zo'n snelle verbinding kan zelfs een heel kantoor in één keer op Internet worden aangesloten. Hiermee voorziet e.Trade in een zakelijke oplossing met de laagst mogelijke kosten.

Net zo'n belangrijk onderdeel van het aanbod is het volwaardige e-mailadres met een onbeperkt aantal aliassen. Het e-mailadres van de abonnee heeft de vorm (alias@gebruikersnaam.etrade.nl). Wat er voor het apenstaartje staat, maakt niet uit; alle e-mail die eindigt op @gebruikersnaam.etrade.nl belandt in de elektronische postbus van de desbetreffende gebruiker. Voor het ophalen en verzenden van e-mail ondersteunt GX Networks het POP-protocol; abonnees mogen dus zelf kiezen welk e-mailprogramma ze willen gebruiken.

Aanmelden voor Internet-toegang via e.Trade kan op twee manieren: via een faxformulier of via de website www.etrade.nl. Het faxformulier is bijgesloten in de komende edities van Bizz, De Zaak en Ondernemen. Tevens belandt het faxformulier in de eerste weken van september op de deurmat van 120.000 ondernemingen.

e.Trade rekent eenmalig fl. 19,95 administratiekosten per aanvraag. Na aanmelding krijgt de nieuwe abonnee een CD-ROM toegestuurd die de nodige systeeminstellingen maakt en Internet Explorer 5.0 installeert (voor Windows 95 / 98 of NT). Om bij problemen te hulp te schieten, richt e.Trade voor de abonnees een aparte helpdesk in met een tarief van 1 gulden per minuut.

Gebruikers worden automatisch lid van de e-business lounge, het voordeelprogramma van e.Trade. Via de e-business lounge wil e.Trade in contact komen met bedrijven en medewerkers die geïnteresseerd zijn in elektronisch zakendoen.

Ondernemers kunnen bij e.Trade al langere tijd terecht voor een breed scala aan laagdrempelige Internet-producten: van een gratis zakelijke website tot een volwaardige shop met online betaalmogelijkheden voor minder dan vijfduizend gulden per jaar. Het aanbieden van gratis Internet-toegang is dan ook een logische vervolgstap.

Over e.Trade (www.etrade.nl)

e.Trade is leverancier van een complete reeks van Internet-producten, die volledig zijn toegesneden op de eisen van het Nederlandse MKB. e.Trade wil de one-stop-shop zijn op het gebied van electronic commerce, met diensten en producten voor zowel starters als de meest geavanceerde e-business onderneming. In nauwe samenwerking met diverse brancheorganisaties speelt e.Trade een belangrijke stimulerende rol bij de ontwikkeling van e-commerce in Nederland. Momenteel maken al omstreeks vijfendertigduizend ondernemers gebruik van de door e.Trade geboden faciliteiten.

Over GX Networks (www.gxn.net)

GX Networks is beursgenoteerd in Londen en levert hoogwaardige Internet-diensten aan bedrijven en ISP's in Europa. Daarbij maakt GX Networks gebruik van haar eigen glasvezelnetwerk waaronder eigen transatlantische verbindingen. De routingservers en Data Centre van GX Networks zijn gelegen in goed beveiligde ruimtes in het Telehouse Europe and Harbour Exchange in Londen en ons Data Centre in Almere. Zo maakt GX Networks haar slogan waar: 'Serious Internet for Serious Business'.