Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 25-08-1999

Woensdag 25 Augustus

WONINGINBRAAK (Drunen)

Dinsdagavond is er ingebroken in een woning aan de Van Marnixstraat in Drunen. Een ruit van de keukendeur is vernield. Uit de woning zijn diverse goederen weggenomen, waaronder een videorecorder, een computer met scanner, geld en sieraden.

ZWAAR GEWONDE BIJ AANRIJDING ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond raakte een 53-jarige inwoner van Schellinkhout zwaar gewond bij een verkeersongeval op de Rijksweg A2 onder 's-Hertogenbosch. De man was betrokken bij een verkeersongeval waarbij uitsluitend materiele schade was ontstaan. De auto van de man bleef op de middelste rijstrook staan. Toen de man de kofferdeksel van zijn auto opende naderde hem een personenauto, bestuurd door een 80-jarige inwoner van Utrecht. Deze zag de stilstaande auto voor hem te laat en botste met hoge snelheid achterop. Het slachtoffer raakte zwaar gewond omdat hij tussen de beide voertuigen stond.

AUTODIEFSTAL ('s-Hertogenbosch).

Dinsdagavond is vanaf de Zuid Willemsvaart in 's-Hertogenbosch een bruine personenauto van het merk Mercedes type 300TD en voorzien van het kenteken HT-HV-28 gestolen. In de auto lag en grote hoeveelheid gereedschappen, waaronder twee schiethamers, een slijpmachine, en diverse schroef- en boormachines.

MISHANDELING ('s-Hertogenbosch)

Omdat hij kennelijk zonder enige aanleiding tot twee keer toe een beveiligingsmedewerker een por in het lichaam gaf is dinsdagavond op de Arena een 33-jarige in Vught wonende man aangehouden. De verdachte bleek kort daarvoor ook al problemen te hebben gehad in andere winkel waarbij hij een collega van de beveiligingsmedewerker ook al dreigde te slaan.

MISHANDELING EN VERNIELING ('s-Hertogenbosch)

De politie heeft afgelopen nacht een 31-jarige inwoner van 's-Hertogenbosch aangehouden. De man bezocht het ziekenhuis aan de Hervensebaan in verband met een lichte verwonding. Nadat de Bosschenaar twee tetanusspuiten had gehad kwam de arts hem bekijken. Vermoedlijk omdat de Bosschenaar, naar zijn mening, geen duidelijke verklaring kreeg voor het toedienen van de beide injecties ging hij, geheel onverwacht en onnodig, door het lint. Hij sloeg en schopte de arts diverse malen, vernielde vervolgens een ruit van de portiersruimte en beschadigde enkele telefoons, een printer en een koffiekan. De gewaarschuwde politie kon de man zonder verdere problemen aanhouden. Hij in ingesloten.

DRUGSOVERLAST ('s-Hertogenbosch)

Vanmorgen is in de centrale hal van een flatgebouw aan de Ploossche Hof een 34-jarige inwoner van 's-Hertogenbosch aangehouden. De man had in de hal verdovende gebruikt.

VERNIELING (Kruisstraat)

Vanmiddag is in een bedrijf in Kruisstraat een 29-jarige inwoner van Berlicum aangehouden. De man had onenigheid met zijn werkgever over de uitbetaling van zijn salaris. Hij werd daarbij zo kwaad dat hij met zijn hand een ruit en een kopieerapparaat kapot sloeg. Daarna gaf hij een andere medewerker nog een klap in het gezicht.