Start helpt werkloze Turken met werk in Turkije

Datum nieuwsfeit: 25-08-1999

Eindhoven, 25 augustus 1999

Werkloze Turken kunnen gaan helpen bij wederopbouw Start Foundation stelt fl. 350.000.- beschikbaar

De Stichting Start Foundation stelt in principe een bedrag van fl. 350.000.- beschikbaar om in Nederland wonende werkloze Turken de kans te geven Turkije te helpen bij de wederopbouw.

Vooralsnog richt het plan zich op de samenstelling van enkele teams van in totaal circa veertig personen en afkomstig uit heel Nederland. Onder andere werkgevers in de bouw, diverse opleidingsinstituten en verschillende inspraakorganen voor Turken worden of zijn al bij het initiatief betrokken. De vorming van een projectbureau dat de actie gaat coördineren en uitvoeren is in volle gang.

Er is door Start Uitzendbureau een gratis telefoonnummer opengesteld (0800-1201) waar geïnteresseerden (zowel kandidaten als bedrijven en organisaties die hun support willen geven) terechtkunnen voor nadere informatie.

Start Foundation is een onafhankelijke stichting die financiële steun verleent aan initiatieven en projecten die de positie van kwetsbare groepen op de arbeidsmarkt verbeteren.