Politiebericht Drenthe

10:22 donderdag 26 augustus 1999

Bert Visser

WITTEN

Een 19 jarige Assenaar heeft weinig plezier beleefd aan zijn pas gekochte auto. Woensdagavond ging hij ermee over de kop op een zandweggetje bij de Baggelhuizerplas. Sinds kort in het bezit van een rijbewijs had hij geld geleend van zn opa voor de aanschaf van de auto. Blijft over een schuld bij opa.

MEPPEL

Een 16 jarige bromfietser uit Meppel heeft woensdagmiddag schaafwonden aan elleboog, knie en heupen opgelopen bij een val met zijn bromfiets. De Meppelaar reed over het Ruskenstuk toen plotseling een hond de weg overstak. De bromfietser kon het beest niet ontwijken en ging tegen de grond. Behalve het letsel liep ook de bromfiets forse schade op. De hond, vermoedelijk een golden retriever, is er vandoor gegaan. De onfortuinlijke bromfietser zou graag in contact komen met de eigenaar van de hond.

ZUIDLAREN

Een 45 jarige Duitser is woensdagmiddag met heup- en beenletsel overgebracht naar het ziekenhuis in Groningen. Hij raakte gewond toen hij op de Stationsweg in Zuidlaren bij het oversteken werd aangereden door een motor, bestuurd door een 33 jarige man uit Hoogezand. De motorrijder kwam er vanaf met een paar schaafwonden.

HOOGEVEEN

Een 41 jarige inwoner van Hoogeveen liep woensdagavong een whiplash op toen hij met zijn auto op de Rembrandtstraat in volle vaart op een stilstaande auto botste.
De bestuurder van die auto, een 43 jarige Hoogeveener was net gestopt en wilde uitstappen. De 41 jarige had niet gezien dat de auto die voor hem reed stopte.

HOOGEVEEN

In Hoogeveen heeft een driejarig jongetje zijn arm op drie plaatsen gebroken bij een ongeval op een zandpad achter de woningen aan de Roerdomplaan.
Het ongeval gebeurde toen een 64 jarige autobestuurder bij het rechtsafslaan niet had gezien dat het kereltje op zijn fietsje naast de auto reed. De kleuter kwam met zijn arm onder een wiel van de aanhangwagen waarop de Hoogeveener tuinafval vervoerde.

ASSEN

Een werknemer van een bedrijf aan de Havenkade in Assen heeft woensdagavond laat, twee mannen betrapt die op het bedrijfsterrein bezig waren gas-olie uit een grote opslagtank over te hevelen in vijf jerrycans van 40 liter.
Toen de dieven zich betrapt wisten gingen ze er vandoor met achterlating van de jerrycans en de vulslang.
Tot dusver is hun identiteit niet bekend.

*

De politie van Assen heeft woensdagmiddag twee jongens van 15 en 17 uit jaar uit die plaats aangehouden nadat ze bij een drogisterij op het Mercuriusplein waren betrapt op de diefstal van een flesje aftershave.
Tegen de knapen is een HALT procedure gestart. Even later werd in een drogisterij in de wijk Peeloo een 48 jarige vrouw uit Vries betrapt op de diefstal van een stukje zeep van vijf gulden. Zij is naar huis gegaan met een dagvaarding voor snelrecht.

ANNEN

Een 52 jarige vrouw uit Borgercompagnie is woensdagavond aan haar hoofd gewond geraakt toen ze tijdens het oogsten van graszaad werd getroffen door een losschietend onderdeel van de combine. Ze is overgebracht naar het AZ in Groningen. De vrouw was met haar man aan het werk op een stuk land aan de Bulten in Annen toen de doorvoerpijp van de combine verstopt raakte. Toen de zaak hersteld was en de boer de machine startte schoot de pijp los en raakte de vrouw.

MEPPEL

De politie van Meppel heeft op grond van de Wet Verontreinging Oppervlaktewater proces-verbaal opgemaakt tegen een 42 jarige man uit die plaats. De man wordt ervan verdacht dat hij een vaatwasmachine heeft gedumpt in de Hoogeveensche vaart. Getuigen hebben dat de politie gemeld. De gemeente Meppel heeft op aanwijzing van de getuigen inderdaad een vaatwasmachine uit de Vaart gehaald. De verdacht onkent de dumping.
De gemeente Meppel kent overigens een regeling waarbij het mogelijk is om grof vuil gratis af te leveren

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe