Winst Lacis Groep B.V. groeit 140 procent

LACIS NEDERLAND B.V.

Winst Lacis Groep groeit 140 procent

Winst Lacis Groep B.V. groeit 140 procent

Utrecht, 24 augustus 1999 - Telecomleverancier Lacis meldt over het op 30 juni beëindigde boekjaar bij een omzet van fl. 48,6 miljoen een winststijging van 140 procent tot een totaal van fl. 6,5 miljoen. Alle werkmaatschappijen van de Lacis Groep droegen bij aan de winst.

Lacis heeft zich in het afgelopen jaar nadrukkelijk geconcentreerd op haar kernactiviteiten, het leveren van (bedrijfs)telecommunicatieoplossingen en ICT-projecten voor middelgrote en grote organisaties. In combinatie met kostenbeheersing en verbeterd projectmanagement resulteerde dit in een duidelijke winststijging.

Lacis investeerde dit jaar sterk in nieuwe technologieën die spraak- en computernetwerken integreren: CTI en Voice-over-IP. De markt voor dergelijke toepassingen groeit snel en zal naar verwachting in de komende jaren ook sterk blijven groeien.

Algemeen directeur Van der Hoek verwacht dat de marktpositie van Lacis zich in het komende jaar zal versterken en dat het bedrijf zijn positie op de Nederlandse markt verder zal uitbouwen.

Lacis
Lacis is de op één na grootste aanbieder van (grote) telefooncentrales in Nederland. Daarnaast levert het bedrijf netwerkproducten en -diensten en oplossingen voor videoconferencing. Centraal in het producten- en diensten-aanbod van Lacis staat de integratie van spraak-, data- en videocommunicatie. Hiervoor wordt in eigen beheer hoogwaardige software ontwikkeld. Lacis werd in 1989 opgericht en telt momenteel circa 120 medewerkers. Het bedrijf heeft vestigingen in Utrecht en Diegem (België).

De Lacis Groep bestaat uit Lacis Nederland, Lacis Belgium, McComm International en Lacis Rent-a-Phone.

===========================

Contact voor de redactie:

Lacis Nederland B.V.
Caroline van Hattem