Politiebericht Land van Cuijk

Datum nieuwsfeit: 26-08-1999

Donderdag 26 Augustus

ZALENCENTRUM UITGEBRAND

In de nacht van woensdag op donderdag is een zalencentrum aan de Kerkstraat in Haps volledig uitgebrand. Rond 00.00 uur werd de brand gemeld bij de brandweer en politie. De brandweer rukte met groot materieel uit. Toen de brandweer ter plaatse kwam sloegen de vlammen al uit het pand. De woning naast het zalencentrum kon door de brandweer gered worden maar liep wel forse waterschade op. Vanwege de rookontwikkeling zijn verschillende bejaardenwoningen aan de Rozengaarde ontruimd. Er raakte niemand gewond. Naar de oorzaak van de brand wordt een onderzoek ingesteld.

AANHOUDING VERDACHTEN

De douane heeft woensdagavond een 33 jarige inwoner van Broekhuizenvorst en een 49 jarige man uit Venlo aangehouden op de A 73 onder Haps. Tijdens de controle trof de douane ongeveer 12 kilo hash aan in de auto. De verdachten zijn overgedragen aan de politie Land van Cuijk en inverzekering gesteld. De aangetroffen hash is inbeslag genomen.

LUCHTDRUKPISTOLEN INBESLAGGENOMEN

De politie Land van Cuijk heeft woensdagmiddag twee inwoners van Cuijk, 21 en 22 jaar oud, aangehouden op de Veerstraat in St. Agatha. Een voorbijganger meldde bij de politie dat twee mannen met een wapen schoten nabij de Maas. De politie trof de mannen inderdaad aan. Beide verdachten bleken een luchtdrukpistool en munitie bij zich te hebben. Zij schoten op een blikje. De wapens en bijbehorende munitie zijn inbeslaggenomen. De mannen zijn na verhoor met een boete van f. 300,-- huiswaarts gestuurd.

ALCOHOL

Een 45 jarige inwoner van Nijmegen is woensdagavond bekeurd wegens rijden zonder rijbewijs. Ook kreeg hij proces-verbaal omdat hij weigerde mee te werken aan een ademanalyse. De man werd gecontroleerd op de A 73 onder Haps door de douane. Omdat zij het vermoeden hadden dat de bestuurder onder invloed van alchohol reed is hij overgedragen aan de politie. Op het bureau weigerde hij echter alle medewerking. Met een rijverbod van 12 uren en een aantal processen-verbaal is hij huiswaarts gestuurd.

CONTROLE SNELHEID

De politie Land van Cuijk hield woensdagmiddag op drie lokaties snelheidscontroles. Op de Kalkhofseweg in Haps bekeurde de politie 24 bestuurders die te hard reden. De snelheid van 161 voertuigen is gemeten. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 78 km/u. waar 50 km/u. is toegestaan. Op de Wanroijseweg in Mill is de snelheid gemeten 263 passanten. Hier reden 32 bestuurders te hard waarvan de hoogst gemeten snelheid 93 km/u. bedroeg. Op de Volkelseweg reden 47 bestuurders te hard waarvan de hoogste snelheid 115 km/u. bedroeg. 482 voertuigen passeerden de radarwagen.