Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 26-08-1999

Donderdag 26 Augustus

AUTODIEF AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Op de Aartshertogenlaan is woensdagmiddag een 25-jarige Bosschenaar aangehouden toen hij werd betrapt bij een poging een personenauto te stelen. De ambulancedienst van de GGD was naar aanleiding van een melding dat er iemand onwel zou zijn geworden naar de Aartshertogenlaan gereden en troffen daar de Bosschenaar in bijna laveloze toestand in een opengebroken auto aan waarvan ook de elektrische bedrading was losgetrokken. De man werd door de beide ambulancemedewerkers opgehouden tot de gewaarschuwde politie de Bosschenaar kon overnemen.

CARAVAN IN BRAND (Empel)

Aan de Krommenhoek in Empel is woensdagavond een caravan uitgebrand. Er ontstond uitsluitend materiele schade. Brandstichting wordt niet uitgesloten.

DRONKEN MAN INGESLOTEN ('s-Hertogenbosch)

Woensdagavond is een 40-jarige in Den Bosch verblijvende man ingesloten in de politiecel. De man werd stomdronken op de grond liggend aangetroffen op het Herman Moerkerkplein. Er wordt proces-verbaal opgemaakt.

DRUGSOVERLAST ('s-Hertogenbosch)

Medewerkers van de dienst Stadstoezicht hebben woensdagavond drie druggebruikers verwijderd vanaf de Barbaraplaats. Tegen het drietal, een 34-jarige man uit Den Bosch, een 24-jarige inwoner van Nijmegen en een 28-jarige man uit Oss wordt bovendien proces-verbaal opgemaakt. Het drietal was bezig verdovende middelen te gebruiken.

VERDUISTERING ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is een 17-jarige inwoner van 's-Hertogenbosch aangehouden op verdenking van verduistering in dienstbetrekking. De man bekende, vanuit het in Den Bosch gevestigde bedrijf van zijn werkgever, goederen te hebben verduisterd. Onderzoek moet nog uitwijzen hoe vaak dat is gebeurd en om welke hoeveelheden het gaat.

AUTOINBREKER DREIGT MET MES ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is een inwoner uit Hedel door een auto-inbreker met vermoedelijk een mes bedreigd. De inbreker wist daarop te ontkomen. De eigenaresse van een personenauto zag samen met een getuige, dat er een onbekende man in haar auto aan de Sint Janssingel geparkeerde auto zat. De verdachte rende, nadat hij zich betrapt wist, weg, hetgeen wordt gezien door de man uit Hedel die op dat moment met zijn auto passeerde. Deze getuige zette te voet de achtervolging in, wist de verdachte op het Tweede Korenstraatje te achterhalen en te tackelen. Daarop pakte de verdachte een glimmend lang voorwerp, vermoedelijk een mes, en maakt daarmee een stekende beweging naar de getuige. De verdachte rende daarop weg waarop verdere achtervolging door de getuige werd gestaakt. Aan de hand van de verkregen beschrijving van de verdachte wist de politie om wie het vermoedelijk ging. De verdachte, een 28-jarige inwoner van 's-Hertogenbosch kon vanmiddag door surveillerende agenten op de Pastoor de Kroonstraat in zijn woonplaats worden aangehouden.

AUTODIEFSTAL (Rosmalen)

Afgelopen nacht is vanaf de Heihoeven in Rosmalen een blauwe Volkswagen Golf voorzien van het kenteken DX-HG-83 gestolen.

AUTODIEFSTAL ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is vanaf de Rijnstraat een groene Mercedes C200 D met het kenteken HX-FR-73 gestolen.

VIER AANHOUDINGEN NA POGING INBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht werd er getracht in te breken in een winkel aan de Verwersstraat. Men had getracht een ruit te forceren met een betonblok. Dat lukte niet en het alarm ging af. Door een getuige werd gezien dat de vermoedelijke verdachten weggereden waren in een personenauto van het merk BMW voorzien van een Belgisch kenteken. De auto met de vier verdachten, drie inwoners van België van 29,29,22 oud en een 32-jarige Fransman werden op de Rijksweg A2 richting Eindhoven door de politie onderschept en konden worden aangehouden.

DIEFSTAL TAS ('s-Hertogenbosch)

Van een bezoekster aan een horecabedrijf aan de Markt is afgelopen een schoudertas met diverse persoonlijke bescheiden en een mobiele telefoon gestolen. Nog diezelfde nacht belde de benadeelde haar mobiele nummer en de persoon die zij aan te lijn kreeg gaf te kennen dat hij de telefoon voor f. 50,00 had gekocht van een junk.

KLEDINGDIEFSTAL ('s-Hertogenbosch)

Vanmiddag zijn van een rek van een kledingzaak aan de Hinthamerstraat een viertal shirts weggenomen. Een naar later zou blijken 28 jarige Bosschenaar kwam met zijn fiets aanrijden, pakte de shirts met hangers van het rek, stopte deze onder zijn jack en fietste weer weg. Aan de hand van het signalement dat de politie van een getuige kreeg kon de verdachte vrij spoedig worden opgespoord en aangehouden. Hij is ingesloten.