Politiebericht provincie Groningen

Donderdag 26 augustus 1999

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Midden en Oost

Ten Boer: rijden onder invloed
Op de Gaykingastraat is woensdagnacht een 44-jarige automobilist uit Thesinge gecontroleerd op het rijden onder invloed. De man blies een promillage van 1.05 en heeft een proces-verbaal en een dagvaarding gekregen.

Delfzijl: vetspoor leidt naar inbreker
De politie kreeg woensdagochtend een melding dat er werd ingebroken in een woning aan het Kattegat te Delfzijl. Bij de woning aangekomen konden de agenten vanaf een ingeslagen achterraam een vet/olie spoor volgen dat eindigde bij de voordeur van een woning aan het Skagerak. In een schuurtje van die woning werd een videorecorder en een mandje uit een frituurpan aangetroffen. Deze goederen waren ontvreemd uit de woning aan het Kattegat. De 25-jarige bewoner is aangehouden en ingesloten voor nader onderzoek.

Sappemeer: Alcomobilist
Een 42-jarige automobilist uit Sappemeer is woensdagnacht in zijn woonplaats op de Noordbroeksterstraat gecontroleerd op het rijden onder invloed. Zijn score op het ademanalyse-apparaat was 0.7 promille. De man kreeg een transactievoorstel van f 390.- en een dagvaarding.

Veendam: jeugdige winkeldievegges
Vier meisjes , tweemaal 15, 16 en 12 jaar uit Zeewolde en Amersfoort , hebben woensdagmiddag uit een juwelierszaak aan de Kerkstraat in Veendam drie horloges en oorknopjes weggenomen. Een personeelslid bemerkte de diefstal en kon de meisjes in een naastgelegen winkel aanhouden en overdragen aan de politie. Bij onderzoek bleek dat de meisjes verder in het bezit waren van goederen die uit een winkel in Ermelo waren weggenomen. De ouders van de kinderen zijn gewaarschuwd en de politie stelt een nader onderzoek in.

Hoogezand: jongetje bij oversteken gewond
Een 8-jarig jongetje uit Hoogezand is bij het oversteken van de Kerkstraat in Hoogezand gewond geraakt toen hij werd aangereden door een 72-jarige automobilist uit Kiel Windeweer. De jongen stond tussen stilstaande auto's toen hij overstak en onvoldoende uitkeek. Hij is met verwondingen aan gezicht, schouder en been naar het ziekenhuis in Groningen gebracht. De verwondingen bleken gelukkig mee te vallen.

Overschild: koe belandt op de motorkap
Op de Meenteweg in Overschild liep woensdagnacht een koe los op de weg. Een 28-jarige automobilist uit Siddeburen kon het beest niet meer ontwijken en schepte de koe die via de motorkap en het dak op het wegdek terechtkwam. De auto moest door een bergingsbedrijf worden afgevoerd. De koe kwam er met schaafwonden vanaf.

Winschoten: inbraken in woningen
Bij twee woningen aan de Vuurdoornweg in Winschoten bleek woensdagochtend dat er was ingebroken. Bij beide woningen was het slot van de achterdeur vernield. Uit de ene woning werden antiek en een schilderij weggenomen bij de andere woning namen de inbrekers een fototoestel, bankbescheiden en een fiets mee. De fiets is later bij de fietsen stalling van het NS-station te Winschoten teruggevonden.

Mussel: ongeval bromfiets met landbouwvoertuig
Twee meisjes uit Mussel, 16 en 18 jaar - zijn woensdagavond met hun bromfiets op de Musselweg aangereden door een landbouwvoertuig. Het voertuig, bestuurt door een 29-jarige man uit Musselkanaal, sloeg af en liet daarbij de bromfietster en haar passagiere niet voor gaan. Beide meisjes zijn met de ambulance naar het ziekenhuis in Stadskanaal gebracht.

Blijham: bejaarde snorfietser komt ten val
Een 75-jarige man uit Winschoten kwam woensdagmiddag op de Tweekarspelenweg te Blijham met zijn snorfiets ten val. Vermoedelijk omdat de man met zijn wiel in het grint raakte verloor hij de macht over het stuur en raakte hij gewond aan zijn gezicht en armen. Hij is naar het ziekenhuis in Winschoten vervoerd voor behandeling van zijn verwondingen.

Voor nadere informatie afdeling voorlichting tel. 050-5995010