Politiebericht Aa en Dommel

Datum nieuwsfeit: 26-08-1999

Donderdag 26 Augustus

VECHTPARTIJ BIJ AANRIJDING (Sint Michielsgestel)

Woensdagmiddag vond een lichte aanrijding plaats op de Wiekslag in Sint Michielsgestel. Een vrachtauto bestuurd door een 31-jarige man uit Veghel reed achteruit en raakte daarbij een achter de vrachtauto staande personenauto bestuurd door een 38-jarige man uit Uden. Toen de vrachtautochauffeur uitgestapt was en bij de personenauto kwam, bleek de autobestuurder zo kwaad dat hij de chauffeur enkele klappen in het gezicht gaf. Door de politie is onderzoek ingesteld naar het voorval en is proces-verbaal opgemaakt.

BESTELAUTO GESTOLEN (Sint Michielsgestel)

Tussen woensdagavond en donderdag 00.25 uur is vanaf de Beekgraaf in Sint Michielsgestel een witte Ford Transit 80D met dubbele cabine gestolen. Rond 00.25 uur hoorde de eigenaar van de bus buiten gerommel. Toen hij buiten keek bleek de bus gestolen. Het kenteken van de auto is VH-HL-25.

TE VEEL GEDRONKEN (Vught)

In de nacht van woensdag op donderdag is 40-jarige man uit Den Bosch bekeurd omdat hij met een auto reed terwijl hij te veel gedronken had. De man kreeg een rijverbod. De officier van justitie heeft de man een boete van fl. 900,- opgelegd. De controle vond plaats op de Kampdijklaan in Vught.

AANHOUDINGEN VOOR VECHTPARTIJ (Sint Oedenrode)

In verband met de vechtpartij die heeft plaats gehad op de Kermis in Sint Oedenrode in de nacht van dinsdag op woensdag, waarbij een 29-jarige man ernstig gewond raakte, zijn inmiddels drie mannen aangehouden. Het betreft twee mannen uit Sint Oedenrode, 27 en 37 jaar en een 41-jarige man uit Schijndel. De mannen zijn voor verder onderzoek ingesloten.

RIJZADELS GESTOLEN (Sint Oedenrode)

In de nacht van woensdag op donderdag is ingebroken in een stal bij een woning aan de Schootsedijk in Sint Oedenrode. Via een kippenhok wit men in de stal te komen. Daar werden een aantal kasten opengebroken waaruit drie rijzadels met hoofdstellen en toebehoren zijn gestolen. De waarde hiervan is ongeveer fl. 11.000,-.

SNELHEIDSCONTROLE (Vught)

Donderdagmorgen is snelheidscontrole gehouden op de Vijverbosweg in Vught. Op deze weg waar 50 km/u gereden mag worden werden 241 voertuigen gecontroleerd. 50 bestuurders zijn bekeurd omdat ze te hard reden. De hoogste snelheid was 70 km/u.

VERVOLG TASJESROOF (Boxtel)

Naar aanleiding van de aanhouding van een 28-jarige man uit Twello, op dinsdag 24 augustus voor de beroving van een 83-jarige vrouw op de Bosscheweg in Boxtel is door het politieteam Boxtel onderzoek gedaan. Uit dat onderzoek is gebleken, dat de man uit Twello zich op diezelfde dinsdag heeft schuldig gemaakt aan de overval op een winkel aan de Jan van Riebeeckstraat in Culemborg.

BROMFIETS GESTOLEN (Schijndel)

Donderdagmiddag is vanaf de Boschweg in Schijndel een grijze Vespa Gilera bromfiets gestolen. Het verzekeringsnummer van de bromfiets is EIE-082.