Samsung biedt oplossing voor telefoneren vanuit auto

Datum nieuwsfeit: 26-08-1999
Samsung

SGH-600, SGH-2100 en SGH-2200 met ear-microphone met stemherkenning laten automobilist beide handen aan het stuur houden

Samsung biedt simpele oplossing voor veilig telefoneren vanuit de auto

Rijswijk, 26 augustus 1999 - De simpele oplossing van Samsung voor veiliger telefoneren vanuit de rijdende auto is handsfree bellen met behulp van voice dialing. Door gebruik te maken van een ear-microphone met stemherkenning kunnen automobilisten voortaan beide handen aan het stuur houden. Dankzij voice dialing hoeft de bestuurder niet langer complete of verkorte telefoonnummers in te toetsen. Het inspreken van een naam is voldoende. Sturen met de ene hand en telefoneren met de andere behoort hiermee tot het verleden. De ear-microphone zorgt ervoor dat de mobiele telefoon veilig in de telefoonhouder kan blijven.

Minder afleidend dan carkit
De SGH-600, SGH-2100 en SGH-2200 kunnen via een zelflerend systeem maximaal 20 gesproken namen met bijbehorende telefoonnummers in het geheugen opslaan. De gebruiker hoeft slechts op het knopje van de ear-microphone te drukken en een naam in te spreken, om direct een verbinding tot stand te brengen. Dit vereist minder handelingen dan het opzoeken en intoetsen van telefoonnummers. Daarom is telefoneren vanuit een auto met de SGH-600, SGH-2100 of de SGH-2200 minder afleidend voor de bestuurder in vergelijking met een gewone mobiele handtelefoon en/of carkit.
De ear-microphone wordt gratis geleverd op de champagne-gold- en zilverkleurige modellen van de SGH-2100 en op het champagne-gold model van de SGH-600. De prijs van een losse ear-microphone is ƒ 79,- (incl. BTW). Voor alle overige GSM-toestellen van Samsung is een `simply handsfree kit' als extra optie beschikbaar. Die bestaat uit de ear-microphone, oplader en telefoonhouder.

Overige voorzieningen
De Samsung SGH-2100 en de nieuwe SGH-2200 zijn dualband GSM-telefoons (GSM/DCS 1800). Ze veranderen automatisch van bandbreedte. De SGH-600 is geschikt voor het 900-netwerk. Behalve ear-microphone en stemherkenning hebben de toestellen nog andere voorzieningen om makkelijk mobiel te telefoneren, zoals trilfunctie, alarm, groot grafisch LCD-scherm, voice-memo (voor het inspreken van afspraken en ideeën) en (besloten) groepsgesprekken. Ook zijn deze toestellen uitgerust met een interface en ingebouwd software-modem voor PC-datacommunicatie.

Nieuwe SGH-2200
De nieuwste GSM-telefoon van Samsung, de SGH-2200, is een toestel om overal mee naar toe te nemen. Het is de kleinste en lichtste dual-band telefoon ter wereld. Dit multifunctionele toestel vergemakkelijkt mobiel bellen dankzij méér connectiviteit. De compacte SGH-2200 weegt slechts 95 g. De `extended slim'oplaadbare batterij biedt tot 5 en een half uur gesprekstijd en 7 dagen standby-tijd. Daarbij is het natuurlijk ook mogelijk om, tijdens het opladen van de batterij, gewoon te bellen of gebeld te worden. De SGH-2200 uitgerust met tal van functies en voorzieningen, zoals verbeterde stemweergave, het gebruik van een willekeurige toets om een gesprek aan te nemen, een gesprek in wachtstand te plaatsen en een gesprek door te sturen. Het toestel kan worden aangesloten op een PC en kan met een modemsnelheid van 14.4 bps. data versturen. De zakelijke gebruiker vindt dan ook in de SGH-2200 alle voorzieningen om mobiele telefonie moeiteloos in het dagelijks leven te integreren, van stemherkenning en automatisch bellen tot eenvoudige PC-datacommunicatie en een elektronisch memoblok.

Samsung Electronics
Samsung Electronics is de belangrijkste werkmaatschappij van de Koreaanse Samsung Group - 13e op de ranglijst van grootste ondernemingen ter wereld - en neemt een cruciale plaats in binnen de ambitieuze groeistrategie van Samsung Group. De werkmaatschappij behaalde in 1998 een omzet van US$ 16.6 miljard en is met 42.000 collega's wereldwijd actief in 46 landen met ontwikkeling, productie en verkoop van elektronicaproducten. Samsung Electronics richt zich onder andere op consumentenelektronica, communicatie- en informatietechnologie, telecommunicatie en semi-conductors. Samsung is wereldwijd de grootste fabrikant van geheugenchips, kleurenbeeldbuizen, monitoren en magnetrons. De marketingorganisatie van Samsung Electronics Benelux is gevestigd in Rijswijk. Er zijn verkooporganisaties gevestigd in Rijswijk, Rotterdam, Zeist en Antwerpen.
Voor informatie en service over Samsung Electronics Benelux kunnen consumenten gratis bellen: 00800 - 099 77 555.