Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

The Wave: Nieuwe Shell-commercial

Datum nieuwsfeit: 27-08-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
26-08-1999

The Wave, nieuwe Shell-commercial

ROTTERDAM - Met de Ferrari-bolide die in Refuelling rijdend vanuit de lucht wordt bijgetankt nog helder op het netvlies, heeft Shell een nieuwe tv-commercial: The Wave. Komend weekend wordt de spectaculaire reclamespot voor het eerst op de vaderlandse televisie uitgezonden.

Net als in Refuelling staat ook in The Wave de samenwerking tussen Shell en Ferrari centraal. Als technologiepartners werken beide bedrijven aan de verdere ontwikkeling van topkwaliteit brandstoffen en smeermiddelen.

Voor de productie van The Wave tekende JWT, het reclamebureau dat vorig jaar Refuelling maakte. Aan director Daniel Barber en zijn 93 man tellende filmcrew de taak het nogal ongebruikelijke storyboard tot leven te brengen. Onder meer het creëren van de enorme vloedgolf die de Ferrari F1 lijkt te verzwelgen vergde heel wat denkwerk en creativiteit.

In de voorbeschouwing op de Grand Prix van België, aanstaande zondag op het circuit van Francorchamps, zendt RTL5 de tien minuten durende documentaire The making of uit. Hierin wordt in beeld gebracht hoe The Wave tot stand kwam. Tijdens de uitzending van de Formule-1-race, waarvan RTL5 live verslag doet, zal de commercial zelf drie keer van het scherm spatten; om 11.40, 13.55 en 14.25 uur.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie