Politiebericht Drenthe

10:50 vrijdag 27 augustus 1999

Bert Visser

HOOGEVEEN

Een 41 jarige automobilist uit Hoogeveen liep donderdagavond tegen de lamp toen hij op de Toldijk in zijn woonplaats door de politie werd gecontroleerd. Zn auto had geen APK, De man had geen geldig rijbewijs en volgens de ademanalyse had de man gereden met een alcoholpromillage van ongeveer 0,92.
Hem is voor alle feiten proces-verbaal aangezegd.

GASSELTERNIJVEEN

Een 26 jarige inwoner van Zuidlaren heeft donderdagnacht een proces-verbaal gekregen omdat hij zowel een ademanalyse als een bloedproef weigerde. De man werd door een passerende politiepatrouille in zijn auto aangetroffen in Gasselternijveen. De man kwam achter het stuur vandaan en vroeg de agenten de weg naar Stadskanaal. Toen de agenten een sterke dranklucht roken en de man volgens de blaasproef teveel had gedronken werd hij meegenomen naar het bureau. Daar weigerde hij mee te werken aan de ademanalyse. Ook een bloedproef werd geweigerd. Bij controle bleek bovendien dat hij reed met een ongeldig verklaard rijbewijs.

NIEUW BALINGE

Een zeer snelle bromfietser uit Nieuw Baling heeft de politie, ter voorkoming van een proces-verbaal, donderdagmiddag beloofd de niet originele onderdelen van zn bromfiets te komen inleveren op het bureau, waarbij de bromfiets tevens op vermogen wordt gecontroleerd. De 17 jarige jongen kwam met een snelheid van zon 75 kilometer per uur op de Verlengde Middenraai een auto achterop waarin toevallig een wijkchef van de politie zat die op weg was naar huis. Toen hij de auto ook nog passeerde werd het de wijkchef te gortig en maakte zij bovenstaande afspraak met de knaap.

HOOGEVEEN

Een 21 jarige oppas uit Hoogeveen is donderdagavond door de politie van Hoogeveen aangehouden wegens autodiefstal. De man paste op de woning van kennissen die met vakantie waren. Tijdens hun afwezigheid heeft de oppas zonder dat hij daarvoor toestemming had, een paar maal de auto van de kennissen gebruikt. Toen die auto het in Meppel begaf besloot de oppasser de auto achter te laten. Om het feit, dat hij in de auto had gereden te verdonkeremanen vertelde hij de de kennis, die op 24 augustus terugkwam van vakantie, dat de auto een dag ervoor was gestolen. De eigenaar van de auto vertrouwde het verhaal van de oppas niet en kwam er na eigen onderzoek al snel achter dat de oppas in zijn auto had gereden. Daarmee geconfronteerd gaf de oppas de diefstal toe. De auto is inmiddels teruggevonden in Rouveen.

NIEUW BUINEN

Een vijftal winkeldieven heeft donderdagmiddag zn slag geslagen bij een hengelsportbedrijf aan het Zuiderdiep in Nieuw Buinen. Het gezelschap, bestaande uit drie mannen en twee vrouwen kwam de winkel binnen en verspreidde zich in de zaak. Een van de vrouwen leidde de 41 jarige eigenaar van de winkel af door te vragen of ze van het toilet gebruik mocht maken. De eigenaar wees de vrouw het toilet en toen hij in de winkel terug was stond voor de zaak een goudkleurige Opel Senator. Kort daarop rent het vijftal de winkel uit met medeneming van een aantal hengels. Het gezelschap is vetrokken in de Senator. De auto is niet meer aangetroffen.

EMMEN

Een 24 jarige pompbediende van een tankstation aan de Rondweg in Emmen is vrijdagmorgen rond half zeven overvallen door een onbekende man. De man, die een muts over zijn hoofd had getrokken bedreigde de pompbediende met een mes en eiste geld. De pompbediende gaf de man daarop een stapel tientjes en zelf griste de overvaller nog een stapeltje bankbiljetten van vijfentwintig gulden uit de kassa. De man is daarop vertrokken.
De pompbediende wist de politie geen goed signalement te verstrekken. Een videocamera heeft de overval geregistreerd.

COEVORDEN/HOOGEVEEN/RODEN/

Bij alcoholcontroles in de provincie zijn donderdagmiddag en -avond zon 250 automobilisten gecontroleerd. Geen van hen had teveel gedronken. Bij de controle zijn ook lesautos niet vergeten. In Hoogeveen had de feitelijke bestuurder kort voordat hij de lesauto instapte een paar flesjes bier gedronken. Ondanks dat gaf de alcoholtester een P aan, waaruit bleek dat de man beneden 0,5 promille zat. De aanwijzing dat de man had gedronken was genoeg voor de instructeur. Hij beeindigde onmiddellijk de les en nam het stuur over..

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe