Tweede-kamervragen over verplichtstellen zonne-energie

Datum nieuwsfeit: 27-08-1999

Den Haag, 26 augustus 1999

VRAGEN VAN DE LEDEN CRONE EN DE BOER (BEIDEN PVDA) AAN DE MINISTER EN DE STAATSSECRETARIS VAN VOLKSHUISVESTING, RUIMTELIJKE ORDENING EN MILIEUBEHEER EN AAN DE MINISTER VAN ECONOMISCHE ZAKEN

1.

2.

Ondersteunt u deze bevinding en vindt u deze mogelijkheid wenselijk ter invulling van de Uitvoeringsnota Klimaatbeleid en de gestelde doelstelling voor het stimuleren van duurzame energiebronnen? Zo ja, hoe wilt u dit ondersteunen?

3.

Bent u ook van mening dat de voorgestelde verplichting noodzakelijk is ten behoeve van de marktpenetratie voor zonne-energie? Zo ja, bent u bereid het Bouwbesluit aan te passen?

4.

Bent u van mening dat de productiecapaciteit in Nederland voldoende is om genoeg zonnepanelen te leveren voor een eventuele verplichting van het gebruiken van zonnepanelen bij alle nieuwbouw en renovatie van woningen en bedrijfspanden? Zo nee, hoe wilt u dit stimuleren zodat er ook genoeg toeleveranciers van zonnepanelen zijn die kunnen meedingen aan mogelijke opdrachten?