Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 27-08-1999

Vrijdag 27 Augustus

DRIE VERDACHTEN DIEFSTALLEN EN OPLICHTING AANGEHOUDEN

Het Team Middelzware Criminaliteit van de politie Brabant-Noord heeft vanochtend een 17-jarige Bosschenaar aangehouden als hoofdverdachte van (auto)diefstallen en oplichting. Maandag 23 augustus zijn al twee Bosschenaren (21 en 22 jaar oud) aangehouden op verdenking van autodiefstal en diefstal uit woningen en bedrijven. Zo worden ze verdacht van de diefstal van een viertal scooters uit een winkel in Den Bosch, het kraken van sigarettenautomaten en het stelen van een auto.

Het drietal wordt er verder van verdacht in juni en juli gedurende zeven weken met een gestolen tankpas (eigendom van een autoleasebedrijf) honderden malen te hebben getankt. De verdachten ronselden anderen om met een auto naar een pompstation te gaan waar men kon tanken. Men diende dan een gedeelte van het getankte bedrag aan de verdachten te betalen. De rechtmatige houder van de tankpas zag pas bij de maandelijkse afrekening dat er heel veel getankt werd met de gestolen pas. Deze is daarop direct geblokkeerd en de politie werd ingeschakeld. Het gaat om een schadebedrag van meer dan 60.000 gulden. De andere misdrijven leverden een schadebedrag op van tienduizenden guldens.

De 21 en 22-jarige Boschenaar zijn donderdag door de rechter-commissaris in bewaring gesteld, de 17-jarige Bosschenaar wordt maandag voorgeleid aan de officier van justitie en de rechter-commissaris.

HELING ('s-Hertogenbosch)

In zijn woning in 's-Hertogenbosch is donderdagavond een 24-jarige man aangehouden op verdenking van heling. Daarbij zijn bovendien drie bromfietsen en een videorecorder inbeslag genomen waarvan het ernstige vermoeden bestaat dat deze van diefstal afkomstig zijn.

BIJTENDE HOND ('s-Hertogenbosch)

Op de Kruiskampsingel is gistermiddag een 66-jarige vrouw gewond geraakt toen zij haar hond, een terriër, uit de bek van een andere hond, een loslopende Mastino, wilde bevrijden. Dat lukte uiteindelijk met behulp van enkele omstanders. De vrouw liep echter enkele hondenbeten aan de onderarm en enkele gekneusde vingers op. De politie heeft haar voor behandeling naar het ziekenhuis gebracht. De vrouw liet haar hond uit toen de loslopende Mastino naar haar hond toe gelopen kwam. De terriër werd door de Mastino in de bek genomen en in het rond geslingerd. De terriër is door een dierenarts onderzocht maar bleek wonder boven wonder niets te mankeren. Tegen de eigenaresse van de Mastino, die verklaarde dat haar hond uit de tuin was ontsnapt, wordt proces verbaal opgemaakt.

BEDRIJFSINBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Donderdagavond is er ingebroken in een bedrijf aan de Rietveldenweg. Na een hekwerk opengeknipt te hebben heeft men een toegangsdeur geforceerd. Uit het pand zijn in ieder geval enkele laptopcomputers en een geldkistje ontvreemd.

WILDPLASSERS ('s-Hertogenbosch)

Op de Marktstraat in 's-Hertogenbosch is donderdagavond tegen twee mannen uit Breda en Gilze proces-verbaal opgemaakt. Beiden stonden in het openbaar te urineren. Hun plasje kwam beide heren op een boete van f. 60,00 te staan.

INBREKER OP HETERDAAD AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

In de keuken van een bedrijf aan de Vismarkt is afgelopen nacht een 36-jarige inbreker, zonder vaste verblijfplaats, op heterdaad aangehouden. De eigenaar had de laatste tijd al meer last van diefstallen uit zijn zaak en besloot gisteravond zelf de boel in de gaten te gaten. Toen de inbreker over de poort van de binnenplaats van de zaak was geklommen belde hij de politie. De man is ingesloten.

LAPTOP GESTOLEN ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is er ingebroken in een bedrijf aan de Maastrichtseweg. Daarbij is een laptop computer buitgemaakt.

MAN BEROOFD ('s-Hertogenbosch)

Op de Mgr. Diepenstraat is afgelopen nacht een 33-jarige man met geweld van zijn jas, portemonnee, GSM en halsketting beroofd. De man werd door drie hem onbekende mannen geslagen, geschopt en in de struiken gegooid.

NOTOIRE WINKELDIEF ('s-Hertogenbosch)

Vanmorgen is een 39-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden voor winkeldiefstal. Hij is al vaker door de politie opgepakt. Dit keer had hij uit een winkel aan de Rompertpassage voor f. 185,94 aan wasmiddelen gestolen. Hij kreeg naast een proces-verbaal een ontzegging om gedurende een jaar de betreffende winkel te betreden. De man heeft inmiddels drie van dergelijke ontzeggingen op zak.

AUTODIEFSTAL (Vlijmen)

Vanaf de Curielaan in Vlijmen is afgelopen nacht een grijze personenautoauto van het merk Opel Kadett en voorzien van het kenteken SL-04-HT gestolen.