Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 27-08-1999

Vrijdag 27 Augustus

BROMFIETSERS GEWOND

Bij een aanrijding op de kruising Erpseweg - het Ham in Veghel is donderdagmiddag een 16-jarige bromfietser uit Veghel licht gewond geraakt. De jongen werd aangereden door een 19-jarige vrachtwagenbestuurder uit Geldermalsen die rechtsaf het Ham opdraaide en daarbij de rechtdoor gaande bromfietser over het hoofd zag. De jongen botste tegen de voorkant van de vrachtauto, vervolgens tegen een verkeersbord en belandde daarna met zijn bromfiets in een sloot. Hij raakte gewond aan een voet en liep enkele schaafwonden op. Hij is in het ziekenhuis behandeld.

Een 27-jarige man uit Oss is afgelopen nacht op de Nistelrodeseweg in Uden gewond geraakt. De man reed met zijn bromfiets over de hoofdrijbaan in plaats van over het fietspad en raakte nabij de kruising met de Sonhofweg met zijn gehelmde hoofd een verkeersbord. De man kwam enkele tientallen meters, net vóór de kruising, op de weg terecht waar hij een onbekende tijd bewusteloos heeft gelegen. Een getuige kon later net op tijd vóór de man stoppen. De Ossenaar is overgebracht naar het ziekenhuis alwaar verwondingen aan zijn gezicht, waaronder zijn bovengebit, werden geconstateerd.

VIDEOCAMERA GESTOLEN

Woensdagmiddag is een inwoner uit Uden beroofd van zijn videocamera. De man stond op de zogenaamde 'spottersparkeerplaats' aan de Nieuwedijk in Odiliapeel en had zijn videocamera op een bankje neergezet. Hij werd aangesproken door de bestuurder van een motor die hem de weg vroeg. Op dat moment werd de man achterover geschopt door de duopassagier van de motorrijder waardoor hij van het bankje viel. De passagier nam daarop de camera weg waarna het tweetal wegreed in de richting Odiliapeel. Camera en koffer zijn ruim f.5.000,-- waard.

AUTO GESTOLEN

Donderdag overdag is op de Pastoor Spieringsstraat in Uden een blauwe Volkswagen Passat gestolen ter waarde van ongeveer f.25.000,--. Kenteken JS-ZG-57

AANHANGER MET SPEELGOED GESTOLEN

In de nacht van woensdag op donderdag is op een bedrijfsterrein aan de Nieuwe Udenseweg in Volkel een aanhanger met tuinspeelgoed gestolenn. De daders vernielden een toegangspoort en namen vervolgens de aanhanger weg met onder andere een aantal schommels, glijbanen, klimtouwen en speeltorens. Ook mist de eigenaar twee betonnen beelden (leeuwen), tuinstoelen en tuingereedschap. Totale schade enkele duizenden guldens.