Keekaboo Cards opent nieuwe vestigingen

Datum nieuwsfeit: 27-08-1999

Amsterdam, 27 augustus 1999

KEEKABOO CARDS OPENT NIEUWE VESTIGINGEN

Keekaboo Cards opent deze week haar nieuwe kantoor in Amsterdam. Eind april ging het bedrijf van start met een gratis ansichtenkaarten-service op Internet via de website www.keekaboo.com. Door de grote belangstelling is het bedrijf snel uitgebreid. Deze maand opende Keekaboo ook haar eerste buitenlandse vestiging in Santa Cruz, Californië. Dit als onderdeel van een strategie gericht op internationalisering. Plannen voor een vestiging in Singapore zijn ver gevorderd.

Volgens Marc Wesseling, een van de oprichters van Keekaboo Cards, had de vestiging nabij Silicon Valley, het 'Mekka' van Internet, in Californië hoge prioriteit. "Voor internationaal succes is een doorbraak in Amerika van groot belang. Dat land loopt voorop als het gaat om Internet en door de grootte is die markt per definitie interessant. De belangstelling vanuit het Amerikaanse bedrijfsleven voor onze service is groot. Men realiseert zich dat het concept achter Keekaboo nieuw is. Soms heeft het wat extra uitleg nodig, omdat Keekaboo dan verward wordt met e-cards. Zodra men doorheeft dat dit iets anders is, zijn de reacties positief." Overigens is hiermee het eerder aangekondigde kantoor in New York van de baan.

Keekaboo Cards wil een positie veroveren tussen de brief en e-mail als een gangbare vorm van post. Daarnaast streeft het bedrijf ernaar om Keekaboo-kaarten als standaard marketingtool op te laten nemen in doordachte mediaplannen. Niet alleen vanwege de mogelijkheid om kaarten te sponsoren is Keekaboo interessant voor adverteerders. Door het persoonlijke gebruik van kaarten en het feit dat Keekaboo Cards via de website een nieuwe methode voor gericht marktonderzoek biedt komt het bedrijf aan de wensen van veel marketeers tegemoet.

Keekaboo Cards is opgericht door Patrick van Zandvoort en Marc Wesseling. Een 'Keekaboo' is een wenskaart met een advertentie-uiting erop, die gratis aan Internet-gebruikers wordt aangeboden op de Keekaboo-website - of die van een opdrachtgever. Daarnaast zijn er kaarten waarvoor gebruikers een klein bedrag betalen, waaronder de 'fundraisers' die geld opbrengen voor een goed doel. De Keekaboo-kaart heeft de charme van een 'echte' ansichtkaart, gecombineerd met mogelijkheden en de snelheid van het Internet. TNT International Mail zorgt voor de wereldwijde verzending tegen één tarief. Zowel de voor- als achterkant van de kaart worden digitaal gedrukt, wat voorraadbeheer overbodig maakt.

Noot aan de redactie

De nieuwe adressen zijn: