Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 29-08-1999

Zondag 29 Augustus

STENENGOOIER AANGEHOUDEN

Vannacht heeft de politie een 16-jarige jongen uit Zeeland aangehouden nadat hij met een steen een ruit van een school aan het Vlasroot in Zeeland had ingegooid. Surveillerende agenten zagen de jongen gooien en konden hem na een korte achtervolging te voet in de kraag grijpen.

BELEDIGING

Een 23-jarige man uit Cuijk is vannacht op de Kerkstraat in Zeeland aangehouden omdat hij vanuit een klaarstaand taxibusje een middelvinger naar twee surveillerende agenten opstak. Toen hij daar op werd aangesproken, schold hij de politiemensen uit. Daarop werd hij aangehouden en meegenomen naar het bureau. Daar werd hij ingesloten.

FRONTALE BOTSING

Zaterdagavond zijn op de rijksweg N265 ter hoogte van de brug in Veghel een vrouw en een man gewond geraakt bij een frontale botsing. De 19-jarige vrouw uit Mariaheide reed in haar auto en kwam op de andere weghelft terecht. Hierbij schampte zij een auto, waarna ze frontaal op een andere auto botste. In deze auto, bestuurd door een 22-jarige man uit Uden.zat de partner van de man. De baby in deze auto bleef ongedeerd. De vrouw uit Mariaheide, het paar uit Uden en hun baby zijn overgebracht naar het ziekenhuis te Veghel.

INBRAAK BERGING

In de nacht van vrijdag op zaterdag is uit een berging van een huis aan de Jonkerveld te Uden een hoeveelheid gereedschap weggenomen.

SCHIETEN IN STRAAT

Vrijdagavond tegen middernacht hebben onbekenden een aantal malen schoten gelost in de Irenestraat in Boekel. In de straat stopte een auto, vermoedelijk een witte Opel Kadett, waar een man uitstapte en twee keer in de lucht schoot. Daarop stapte de man snel in en de auto reed hard weg richting de skatebaan. Daar hoorden getuigen weer vier schoten. In de Irenestraat trof de politie twee kogelhulzen aan. Waarschijnlijk zijn dit knal- of gaspistoolpatronen. Er werd verder geen schade geconstateerd.

TWEE GEWONDEN BIJ ONGEVAL

Vrijdagnamiddag zijn twee mensen ernstig gewond geraakt bij een botsing tussen een tractor en een personenauto op de Knokert in Veghel. De auto, bestuurd door een 25-jarige man uit Odiliapeel, kwam ter hoogte van een brug frontaal in botsing met de tegemoetkomende tractor, bestuurd door een 28-jarige man uit Heeswijk-Dinther. Vermoedelijk heeft de automobilist in de flauwe bocht te hard gereden. Hij en zijn passagier, een 17-jarige jongen uit Volkel, werden opgenomen in het Sint Jozefziekenhuis te Veghel.