Politiebericht Drenthe

Datum nieuwsfeit: 29-08-1999

van zondagmiddag 29 augustus 1999
15:55 zondag 29 augustus 1999

Bert Peters 0591-66 20 14 of 0653-23 80 59.

Klazienaveen, ongeval met slingerende aanhangwagen

Reed vrijdagmiddag een 24-jarige man uit Nieuw Schoonebeek met zijn auto met aanhangwagen over de Streek. Doordat de aanhangwagen vermoedelijk verkeerd beladen was raakte de bestuurder aan het slingeren, van de ene berm naar de andere. Een tegemoetkomende chauffeur van een trekker met oplegger zag het en stopte waarna de bestuurder van de slingerende combinatie tegen die trekker botste en tot stilstand kwam. De bestuurder, die niet in het bezit is van het juiste rijbewijs (B-E) werd met beenletsel overgebracht naar het Scheperziekenhuis.

Weiteveen, ongeval invalidewagen
Reed zaterdagmiddag omstreeks 18.00 uur een 88-jarige vrouw uit Nieuw Schoonebeek in haar invalidewagentje over de Bovenen toen een boodschap uit haar mandje viel. Zonder er bij na te denken keerde ze op de weg en op dat moment werd zij ingehaald door een 50-jarige motorrijder uit Schoonebeek. Door haar plotselinge manoeuvre botste hij tegen haar aan waarna de invalidewagen door midden brak. De vrouw belandde in de berm. Grote schrik en de bestuurder van de klassieke motor liep een gekneusde enkel op. Gelukkig reed hij met zeer lage snelheid.

Emmen, gestolen fiets aangetroffen
Reed vrijdagavond twee mannen in een auto over de Rondweg in Emmen met in de kofferbak een zo goed als nieuwe fiets. Na onderzoek bleek de fiets gestolen te zijn op 21 augustus jl. De bestuurder van de auto bleek niets met de diefstal te maken te hebben, zijn 39-jarige passagier uit Emmen wel en die werd aangehouden.

Emmen, diefstal vistuig
Deed een 39-jarige man uit Emmen aangifte van diefstal van zijn hengels uit zijn auto. Hij was zaterdagmiddag terug gekomen van een viswedstrijd en parkeerde de auto half in zijn garage op zijn eigen erf. Hij sloot de auto niet af. Even later miste hij de foudraal met de hengels. Hij heeft een schade van ruim f 4.000,-.

Klazienaveen, diefstal auto
Een 49-jarige man uit Klazienaveen kwam zaterdagmorgen tot de ontdekking dat zijn auto uit de garage naast zijn woning aan de Kring was weggenomen. Hij was vergeten de garage af te sluiten en de sleutels zaten nog in het contactslot. De auto, een rode Audi A6, heeft een waarde van f 93.000,-.

Klazienaveen, uitslaande brand snackbar
Werd zondagmorgen omstreeks 06.00 uur ontdekt door voorbijgangers dat er brand was uitgebroken in een snackbar aan de Langestraat. Vermoedelijk zijn de stoelen en tafels buiten het pand aangestoken waarna de brand via de luifel zich naar binnen verplaatste en daar een grote schade aanrichtte. De 33-jarige snackbarhouder uit Emmen is niet tegen de schade verzekerd.

Klazienaveen, bedrijfsongeval
Zaterdagmorgen viel in een kwekerij aan de Oude Zwarteweg een steiger met een hoogte van bijna drie meter om. Op deze steiger stonden twee mannen uit Rotterdam. Een van hen, een 31-jarige, werd met onbekend letsel overgebracht naar het Scheperziekenhuis. Vermoedelijk hebben de beide mannen zich te hard afgezet of is een wiel blijven 'hangen'.

Emmen, dealer aangehouden
Werd zaterdagmorgen omstreeks 05.30 uur een 22-jarige man uit Emmen aangehouden die in het centrum van Emmen nabij een discotheek drugs verkocht vanuit zijn auto. In zijn auto werden ruim 20 zakjes met een drug aangetroffen.

Emmen, inbraak in auto
Deed een 30-jarige man uit Erica aangifte van diefstal uit zijn auto. Deze stond aan de Ruinerbrink. Het linkerportier werd zaterdagavond ingeslagen waarna radio/cd-speler en cd's weggenomen. Hij zit met een schade van f 1.250,-.

Schoonebeek, overlast door jeugd
Werd in de nacht van zaterdag op zondag overlast veroorzaakt door jeugd. Deze dronken groep trok door de Maten en Diekmaat en verwijderde o.a. putdeksels. Op de Europaweg gooiden zij fietsen op straat en gingen er zelf ook op liggen. Hierdoor werden automobilisten gedwongen te stoppen. Na een gesprek met de groep vertrok men.

Odoorn, eenzijdig motorongeval met letsel
Reed een 34-jarige man uit Stadskanaal, sinds kort in het bezit van een motorrijbewijs, met zijn motor over de Torenweg. In een bocht naar rechts belandde hij op de rijbaan voor het tegemoet komend verkeer en botste daar tegen een tegemoetkomende auto aan. De motorrijder werd met een vleeswond aan zijn been vervoerd naar het ziekenhuis.

Ees, eenzijdig ongeval met letsel
Reed vanmiddag een 51-jarige man uit Exloo over de N 34 ter hoogte van Ees waar hij door onbekende oorzaak in een slip raakte en in de berm terecht kwam. Via een ondiepe sloot sloeg hij over de kop waarna hij op de rijbaan terechtkwam. Hij is overgebracht met onbekend letsel naar het Scheperziekenhuis.

Meppel, ongeval met letsel
Reed vrijdagmiddag een 23-jarige man uit Meppel met zijn scooter over het fietspad naar de Bloem. Hij raakte door onbekende oorzaak in de berm, probeerde te corrigeren en kwam te vallen waardoor hij met zijn been onder het voertuig terechtkwam. Met vermoedelijk een gebroken been werd hij overgebracht naar het ziekenhuis te Meppel. De 21-jarige passagier, eveneens uit Meppel, kwam er met lichte schaafwonden van af.

Meppel, alcomobilist
Reed zaterdagmorgen omstreeks 02.00 uur een 29-jarige man uit Meppel over de Vledderstraat toen hij gecontroleerd werd. Een test wees een alcoholpromillage uit van 0,6.

Meppel, bedrijfsinbraak
Werd in de nacht van zaterdag op zondag ingebroken bij een bedrijf aan de Pieter Mastenbroekweg. Door een ruit te vernielen kon men binnenkomen. Enkele telefoons en radio's werden weggenomen. De schade is nog niet bekend.

Hoogeveen, snelle run na winkeldiefstal
Vrijdagmiddag werd een 33-jarige man uit Assen betrapt bij het wegnemen van een trainingsjack ter waarde van ruim f 200,- uit een winkel aan de Schutstraat. Een getuige pakte de man vast waarna hij zich losrukte, op zijn fiets sprong en wegreed. Een andere omstander pakte de man vervolgens vast waarna beiden ten val kwamen. De verdachte kon zich losrukken en wegrennen. Hij rekende buiten de waard. Een parkeercontroleur, die enkele weken geleden nog goud won op de 10 kilometer en de marathon tijdens de World Police en Firegames in Stockholm, zette even aan en kon de verdachte alsnog aanhouden.

Hoogeveen, geheime zender stoort radioverkeer van RAF in Engeland

Na klachten vanuit Engeland dat de Korte band werd gestoord door een zender uit Hoogeveen werd zaterdagmorgen (samen met een medewerker van de radiocontroledienst) een onderzoek ingesteld. Op een zolder van een woning aan de Carstenstraat werd een complete studio aangetroffen terwijl de 30-jarige bewoner aan het zenden was. Onder de naam 'Alfa Lima International' stoorde hij o.a. de Britse RAF. De zendinstallatie werd inbeslaggenomen.

Ubbena, eenzijdig ongevel met letsel
Reed vrijdagavond een 42-jarige man uit Veenhuizen met zijn auto over de Oudemolenseweg en reed in een bocht rechtdoor waardoor hij via de berm in de sloot belandde. Hij raakte gewond aan zijn hoofd en klom uit zijn auto om hulp te vragen aan voorbijgangers. Geen voorbijgangers. Daarna klom hij weer in de auto en viel in slaap waarna hij de volgende dag werd ontdekt door een voorbijganger die de politie waarschuwde. De bestuurder werd per ambulance naar het WZA gebracht.

Assen, verkeersslachtoffer overleden
De 80-jarige J.H. Bos uit Assen, die op 18 augustus jl. op zijn fiets werd aangereden door een automobilist toen hij links af sloeg op de Weiersstraat, is vrijdag aan de gevolgen van dat ongeval overleden. Na dat ongeval raakte hij in coma waaruit hij niet is bijgekomen.

Assen, diefstal diesel
Werd vrijdagavond omstreeks 22.15 uur een 35-jarige man uit Assen aangehouden. Hij had 's-avonds met zijn trekker met giertank diesel getankt bij een tankstation aan de JC van Markenstraat en daar betaald met een gestolen pasje. Hij tankte 278 liter in de giertank (F 624,-). Mogelijk heeft hij eerder nog vaker getankt. De tractor en giertank werden in beslag genomen.

Zeegse, inbraak
Werd in de nacht van vrijdag op zaterdag ingebroken in en kantoor aan de Schapedrift. Door een ruit in te slaan werd toegang verkregen. Een computer en een fax-telefoon werden weggenomen. Zuidlaren, alcomobilist
Reed zondagmorgen omstreeks 04.00 uur een 26-jarige man uit Donderen met zijn auto over de Verlengde Stationsweg terwijl hij geen verlichting voerde. Na controle bleek hij een alcoholpromillage te hebben van 1,6. Zijn rijbewijs werd ingevorderd.

Eelde-Paterswolde, rijdende weedwinkel aangehouden

In de nacht van vrijdag op zaterdag omstreeks 01.00 uur zagen surveillerende politieagenten dat een 19-jarige man uit Groningen aan de Legroweg softdrug afleverde aan twee jongens. Deze hadden de drug besteld bij een bedrijf in Groningen die op afroep levert. Er bleek nog een handelsvoorraad aanwezig van 80 gram met een waarde van bijna f 700,-. De bestuurder van de auto was een werkstudent die een centje bijverdiende door voor dat bedrijf de bestellingen af te leveren.

Bovensmilde, inbraak in schuur
Deed 26-jarige man aangifte van inbraak. Vannacht werd uit zijn schuur achter de woning aan de Hoofdweg een kettingzaag en een mountainbike ter waarde van ruim f 1.000,- weggenomen.

Beilen, per fiets over de A 28
Reed vrijdagavond een Afghaan op zijn fiets over de vluchtstrook van de A 28 ter hoogte van Beilen. Hij wilde naar Hoogeveen maar was de weg kwijt. Hij werd door de politie in de goede (en veilige) richting geholpen.

Peize, diefstal uit woning in aanbouw
Werd door een 30-jarige man uit Nieuw Buinen aangifte gedaan van diefstal van een Warmte Terugwin Unit uit een woning in aanbouw aan de Groningerweg. Deze apparaten zijn nog niet zolang in de handel en bijna nog niet te gebruiken. Het bedrijf is gedupeerd voor een bedrag van f 3.400,-.

Coevorden, babbeltruc
Werd vrijdagmiddag een medewerkster in een winkel aan de Bentheimerstraat afgeleid door drie druk gebarende mannen en drie of vier vrouwen. Een uur nadat de groep verdwenen was ontdekte men dat uit de personeelsruimte de dagopbrengst van enkele dagen was weggenomen. De groep is ook in andere winkels geweest maar daar is de truc kennelijk niet gelukt.

Emmen, ernstig verkeersongeval N 37
Vond vanmiddag omstreeks 15.00 uur een ernstig verkeersongeval plaatst. Nadere gegevens ontbreken nog, vanmiddag wordt nog een bericht op internet geplaatst.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe