Politiebericht Drenthe

16:28 maandag 30 augustus 1999

Roel Hallink, tel.: 0528-295216

* Gewond bij aanrijding

HOOGEVEEN - Vanmorgen is een 19-jarige jongen uit Noordscheschut gewond geraakt bij een aanrijding op de Stephensonstraat. Hij reed met zijn bromfiets over het fietspad, toen een auto, bestuurd door een 37-jarige man uit Hoogeveen, rechtsaf sloeg en hem geen voorrang verleende. De bromfietser knalde vol tegen de zijkant van de auto en bekwam door de aanrijding verwondingen aan zijn hals. Hij is overgebracht naar het Bethesda ziekenhuis in Hoogeveen.

* Inbraken in bedrijven

ASSEN - Afgelopen nacht is er ingebroken in een bouwkeet aan de Houtlaan. De daders kwamen binnen door het forceren van de deur. Gestolen werd een roterend Laser meetapparaat met statief. De waarde hiervan wordt geschat op ongeveer f 10.000,--.

ASSEN - Bij een bedrijf aan de A.H.G. Fokkerstraat werd afgelopen weekeinde een giertank met 600 liter dieselolie gestolen. Om de tank van het terrein af te krijgen was het hek op twee plaatsen losgedraaid, zodat een gedeelte vrij kwam waar men door kon rijden.

EMMEN - Werd vanmorgen aangifte gedaan door een bedrijf, gevestigd aan de Hoenderkamp, van diefstal van een Laptop en een bijbehorende projector. De diefstal is vermoedelijk eind vorige week gepleegd. De waarde van de gestolen goederen bedraagt ongeveer f 20.000,--.

ASSEN - Bij een bedrijf aan de Van Doornestraat is afgelopen weekeinde 300 liter dieselolie uit een tank gestolen. De daders waren op het terrein gekomen door een gat in de omheining te knippen.

* Diefstal weerstation

VEENHUIZEN - Namens de provincie Drenthe werd er vanmorgen aangifte gedaan van diefstal van een weerstation. Deze zogenaamde "weerhut" stond in de berm van de Hoofdweg. Met de apparatuur wordt de temperatuur en de luchtvochtigheid gemeten. De waarde bedraagt ongeveer f 7.500,--, terwijl de daders er niets aan hebben.

* Schapen opgejaagd

ASSEN - Door een inwoner van Loon werd vanmorgen aangifte gedaan van het op ergerlijke wijze opjagen van schapen, waar bij drie schapen gewond zijn geraakt. Afgelopen nacht zijn onbekenden met een auto door de afrastering van een weiland aan de Vrieserweg gereden en zijn daar met de auto achter de schapen aan gaan rijden. Zoals het nu lijkt zijn er 3 schapen gewond geraakt, waarvan 2 kreupel en de derde heeft 3 gebroken poten. Dit schaap zal vermoedelijk afgemaakt moeten worden. De rest van de schapen (34) zijn terug gevonden in een ander weiland.

* Inbraak hotel

HAVELTE - Afgelopen nacht is er ingebroken in een hotel aan de Dorpsstraat. De daders kwamen binnen via een bovenlicht van de serre. In het pand werden twee deuren geforceerd. Een kleine kluis werd in z'n geheel meegenomen. Pech voor de daders, want de kluis was leeg. Tevens werd een geldkistje met enkele tientjes meegenomen.

* Inbraak VVV - kantoor

DIEVER - Afgelopen weekeinde is er in het VVV - kantoor ingebroken. De daders kwamen binnen door het verbreken van een raam. Het gehele pand werd doorzocht. Uit de kluis, die werd opengebroken, werd een bedrag van enkele duizenden guldens en een aantal VVV-bonnen, postzegels en telefoonkaarten ter waarde van ruim twee duizend gulden gestolen.

* Mishandeling jongen

EMMEN - Gistermiddag is in het bos nabij de Valtherlaan een 15 jarige jongen uit Emmen zwaar mishandeld. Hij werd zonder aanleiding door een andere jongen in het gezicht geslagen. De dader draaide de halsketting van het slachtoffer dusdanig om, dat hij bijna geen lucht meer kreeg en gaf hem toen nog een paar "knietjes". Tot slot kreeg het slachtoffer nog een kopstoot van de dader. Het slachtoffer bekwam vermoedelijk een gebroken neus. Verder had hij diverse schaafwonden in het gezicht en striemen in hals en nek. De naam van de dader is bekend en de politie heeft een onderzoek in deze zaak opgestart.

* Inbraak in auto

HOOGEVEEN - Werd afgelopen nacht ingebroken in een auto aan de Bethesdastraat. Een portierslot werd geforceerd. Gestolen werden een tiental CD's en een zonnebril ter waarde van f 300,--.

* Diefstal uit sportcomplex

ASSEN - Afgelopen weekeinde is er ingebroken in een sportcomplex aan de Martin Luther Kingweg. Om op het terrein te komen, was een gat in het hek geknipt. Diverse deuren werden geforceerd. Diverse kratten frisdrank en 1 krat bier werden gestolen. Geschat wordt dat de braakschade zeker 4000 gulden zal bedragen.

* Winkeldief

ASSEN - Vanmiddag zagen politiemensen dat personeel van een winkel achter een winkeldief aanzaten. Voordat de politie kon ingrijpen, hadden ze hem pakken. Hij, een 33-jarige man uit Assen werd overgedragen aan de politie en aangehouden. De man had 4 pakken waspoeder gestolen. De man wordt verhoord en tegen hem zal proces-verbaal worden opgemaakt.

* Vernieling bij school

BEILEN - Bij een school aan de Leliestraat werd afgelopen weekeinde vernielingen gepleegd. Het dak van het fietsenhok, de picknicktafel en de bedrading in het fietsenhok moesten het ontgelden. De schade wordt geschat op ruim 1.200 gulden.

* Vernieling in speeltuin

NIEUW BUINEN - In een speeltuin aan het Zuiderdiep zijn zondag vernielingen gepleegd. Een speelhuis werd omvergegooid en in een grote en kleine picknicktafel werden gaten gebrand. Schade is nog niet bekend.

* Vrachtauto in de sloot

HOOGHALEN - Vanmorgen vroeg reed een trekker met oplegger over de Rijksweg A28. Ter hoogte van Hooghalen is vermoedelijk de chauffeur, een 21-jarige man uit Oisterwijk, ingedut en met zijn combinatie in de berm geraakt. Hij kreeg de auto niet weer op de weg, maar kwam met het geheel op de kop in de sloot. In de oplegger zat ongeveer 10.000kg aan rollen dakleer. Deze zijn door drie berger eerst verwijderd, waarna het geheel uit de sloot gehaald kon worden. Het verkeer is tot half in de middag over één rijstrook geleid.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe