Rodamco United Kingdom verkoopt Landmark House

Robeco

Rotterdam, 30 augustus 1999

Rodamco United Kingdom verkoopt Landmark House

Rodamco United Kingdom N.V. heeft Landmark House, Hammersmith, verkocht aan MEPC plc, een in het Verenigd Koninkrijk genoteerd onroerendgoedfonds. Het gebouw met een vloeroppervlak van ruim 8.000m2 is verkocht voor £ 26.25 miljoen, hetgeen neerkomt op een aanvangsrendement van 7,25%. De verkoopprijs ligt £ 1.65 miljoen boven de boekwaarde van december 1998. Het gebouw is verhuurd aan Diageo voor een periode van 25 jaar vanaf maart 1987 tegen £ 2 miljoen per jaar (£ 250 p/m2). Diageo wil enkele verdiepingen onderverhuren tegen huurniveaus van £ 300 p/m2.

De verkoop van het gebouw, dat deel uitmaakte van de vroegere Imry-portefeuille, vloeit voort uit de strategie om objecten uit deze portefeuille te verkopen op het moment dat de betreffende markt aantrekt.

Martyn Lewis, directeur van Rodamco United Kingdom N.V.: "We zijn erg tevreden met de boekwinst op deze verkoop. Dit verschaft ons de middelen om nieuwe ontwikkelingsactiviteiten te starten in de kantorenmarkt Londen West End, waarvan wij in de toekomst aantrekkelijke rendementen verwachten."

Nathan Thompson, directeur van MEPC UK Ltd.: "De aankoop, die een waarde van ongeveer £ 3250 per m2 vertegenwoordigt, vormt een goede basis voor groei in een markt waar het aanbod relatief gering is. Daarnaast steekt de parkeerplaatsratio (1/170m2) zeer gunstig af bij recente richtlijnen (1/1850m2)."

Rodamco United Kingdom werd in deze transactie vertegenwoordigd door Conrad Ritblat en MEPC door FDP Savills.