Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 30-08-1999

Maandag 30 Augustus

MEISJES AANGERAND IN PARK UDEN

In een park aan de Breukrand in Uden zijn vrijdagavond enkele meisjes aangerand door een onbekende man. De drie 15-jarige meisjes zaten rond 21.30 uur op een bank in het park toen de man, in het zicht van het drietal, begon te urineren. Hierna deed de man de legging/maillot die hij aan had naar beneden en liet de meisjes zijn geslachtsdeel zien. De meisjes wilden hierop wegfietsen maar de man zag kans, nadat hij de maillot opgetrokken had, een van de meisjes bij de broek te trekken. Toen het slachtoffer begon te gillen liet hij haar los. Een tweede meisje werd door de man in haar kruis gegrepen. Uiteindelijk zagen de meisjes kans weg te fietsen. De politie is op zoek naar de dader. Zijn signalement is Blanke man, 30-40 jaar, ong. 1.75 m. lang, volle bos bruin krullend haar tot op de schouders, fors postuur, breed geschouderd, redelijk dik hoofd, forse bierbuik, droeg strakke witte legging, maillot of mogelijk lange onderbroek, lichtblauw/groen 't-shirt met strepen op de (korte) mouwen, geen bril, baard of snor.

ONDER INVLOED

De politie heeft afgelopen nacht drie bestuurders bekeurd voor het rijden onder invloed. Op Efferen in Uden werd een 45-jarige Udenaar aangehouden. Hij kreeg een rijverbod van drie uur en een boete van f.1.000,--. Een 30-jarige Ossenaar werd betrapt op de Velmolenweg in Uden en ook hij kreeg een boete, f.850,--, en een rijverbod van vier uur. Een 44-jarige inwoner van Veghel ten slotte kreeg een boete van f.390,-- en een rijverbod van een uur. Hij werd aangehouden op de Erpseweg in Veghel.

GELD WEG

Uit een kantoorruimte aan het Stadhuisplein in Veghel is afgelopen weekend geld gestolen. Na het verbreken van een bovenlicht nam de dader enkele honderden guldens weg.

INBRAAK IN RESTAURANT

Zondagmiddag werd een inbraak ontdekt in een restaurant aan de Sint Janstraat in Uden. Om binnen te komen werd eerst een tuinpoort opengebroken en daarna een toegangsdeur.

BRIEVENBUSSEN GESTOLEN

Drie inwoners van Boerdonk hebben bij de politie aangifte gedaan van diefstal van hun brievenbus. In de nacht van zaterdag op zondag werd bij een drietal woningen de groene brievenbus gestolen.

DIEFSTALLEN IN SCHAIJK

In de nacht van zondag op maandag is op vier lokaties in Schaijk ingebroken. In een woning aan de Dries werd een boormachine uit een opengebroken garage gestolen. Ook mist de eigenaar een aantal ijsjes uit de diepvries. De onverlaten lieten de deur van de vrieskast openstaan zodat de rest van de inhoud ook niet meer te gebruiken is. Van een tweede woning aan de Dries werd een schuurdeur geforceerd. Het is nog niet duidelijk of hier iets vermist wordt. Uit een schuur bij een woning aan de Biezen in Schaijk werden twee fietsen gestolen. De fietsen, een jaar oud, waren van het merk Giant Hybride. Waarde niet bekend. Op de Repellaan werd geprobeerd een garage open te breken.

AUTOVERNIELERS AANGEHOUDEN

De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag twee mannen aangehouden die op heterdaad werden betrapt bij het vernielen van autospiegels. Kort na de vernieling van een autospiegel kon een gedupeerde eigenaar een van de daders aanhouden op de Leeuweriksweg in Uden. Deze verdachte, een 16-jarige Udenaar werd overgenomen door de politie. Zijn compaan, een 17-jarige plaatsgenoot, werd ter plekke ook aangehouden. Na onderzoek bleek dat op de Crocusstraat, Lavendelstraat, Meerloseweg en Anjerstraat in totaal van zes auto's een spiegel was afgebroken. Na verhoor zijn de twee jeugdige verdachten in de loop van de zondag weer in vrijheid gesteld.

AUTO GESTOLEN

Zondag overdag is op de Snipdonk in Veghel een donkerblauwe Golf Diesel gestolen met het kenteken FH-FR-52. Waarde niet bekend.

TELEVISIE EN VIDEOBANDEN WEG

Onbekenden hebben afgelopen weekend ingebroken in een bedrijfspand aan de Pastoor Spieringsstraat in Uden. Na het vernielen van een ruit heeft de inbreker een televisie en negen videobanden weggenomen. De inbraak werd vanmorgen ontdekt.