Tauerntunnel weer open voor het verkeer

Datum nieuwsfeit: 30-08-1999

PERSBERICHT - 30 AUGUSTUS 1999

Tauerntunnel weer open voor het verkeer

De Tauerntunnel in Karinthië, Oostenrijk, is zaterdag 28 augustus uur weer voor het verkeer geopend. De tunnel was drie maanden gesloten na een rampzalige brand, die eind mei aan twaalf mensen het leven kostte en waarbij 49 mensen gewond raakten.

De wegenbouwfirma SAG heeft de schade volledig hersteld en omvangrijke sanerings- en veiligheidsmaatregelen getroffen en doorgevoerd. Voor de slachtoffers van de brand is een herdenkingsdienst gehouden.

Alternatieve routes
Karinthië heeft de Nederlandse vakantiegangers meteen na de sluiting van de tunnel een omvangrijke informatieservice aangeboden. Van de aangeboden alternatieve routes naar de zuidelijkste bondsstaat in Oostenrijk is druk gebruik gemaakt.

'Hartelijk dank aan alle Nederlandse gasten, die ondanks de drie maanden durende sluiting van de tunnel Karinthië trouw zijn gebleven', zegt Ferdinand Posnik, directeur van Kärnten Werbung.

'Autoclubs en media hebben ons geweldig ondersteund door informatie over de alternatieve routes naar het populaire vakantiegebied aan hun lezers respectievelijk leden doorgegeven', aldus de toeristische organisaties in het gebied. Karinthië gaat ervan uit dat de toeristenstroom tijdens de herfstvakantie de regio nu weer zonder enige belemmering kan bereiken.

Voor meer informatie:
Kärnten Werbung,