Samsung combineert voorzieningen in compacte faxen

Datum nieuwsfeit: 30-08-1999
Samsung

Aandacht voor ontwerp en gebruiksgemak vertaald in ruimtesparende formaten

Samsung combineert handige en robuuste voorzieningen in compacte inktjet en laserfaxen

Rijswijk, 30 augustus 1999 - Samsung introduceert voor het thuiskantoor en voor bedrijven een reeks compacte tot professionele en multi-functionele faxen, variërend van inkjet- tot lasertechnologie. De gehele reeks is voorzien van overzichtelijke en makkelijk te bedienen displays. Voor optimale bereikbaarheid dag èn nacht is de fax nog steeds een onvervangbaar zakelijk instrument. De reeks faxen van Samsung begint met de SF 3000 inkjet fax die een betere kwaliteit biedt dan gebruikelijke thermische faxen.

Samsung SF 3000
De SF 3000 inkjet fax heeft een groot standaardgeheugen van 50 pagina's (750KB) en maakt gebruik van een 14.4Kbps modem. De eenvoudige bediening, ingebouwde telefoon en compactheid maken de SF 3000 goed toepasbaar in eenmansbedrijven en thuiskantoren waar het op ruimte en functionaliteit aankomt. Voorzieningen als One-Touch Dial/Speed Dial en een automatische verkleining voor kopiëren (70 tot 100%) en een papiercapaciteit van 100 vellen maken de SF 3000 erg compleet. De adviesprijs bedraagt ƒ 699,- (excl. BTW).

Samsung SF 5650 laserfax en multifunctionele SF 6100 laserfax Voor de professionele gebruiker en bedrijven biedt Samsung de SF 5650 en multifunctionele SF 6100 laserfax aan. Uiteraard drukken beide faxen op gewoon papier af. Vooral de SF 6100 blinkt uit door een reeks van praktische voorzieningen. De belangrijkste daarvan zijn:
* 20 'One Touch' bellen

* 79 twee-cijferig bellen

* Mogelijkheid van 15 groepen te faxen

* Laatste nummerherhaling

* 600 x 600 dpi printer resolutie

* 6 pagina's per minuut

* Watermerk

* Bi-directionele parallelle interface (Centronics + Nibble + ECP)
* 250 vel papiercapaciteit (extra 250 vel optioneel)
* Scanning breedte: 210 mm (A4)

* Printing breedte: 208 mm (A4)

* Printpaperformaat: A4

* 300 dpi scanner resolutie

* 1MB geheugencapaciteit (2,4MB optioneel)
* 99 pagina's multikopieer-capaciteit

De adviesprijs van de SF 5660 bedraagt ƒ 2.344,-. De adviesprijs voor de SF 6100 is ƒ 2.814,- (beide excl. BTW).

Samsung Electronics
Samsung Electronics is de belangrijkste werkmaatschappij van de Koreaanse Samsung Group - 13e op de ranglijst van grootste ondernemingen ter wereld - en neemt een cruciale plaats in binnen de ambitieuze groeistrategie van Samsung Group. Die moet ertoe leiden dat Samsung Group in 2000 tot de top 10 bedrijven van de Fortune 500 behoort. Samsung Electronics behaalde in 1997 een omzet van US$ 26,3 miljard en is actief in 60 landen met ontwikkeling, productie en verkoop van elektronicaproducten. Samsung Electronics richt zich onder andere op consumentenelektronica, communicatie- en informatietechnologie, telecommunicatie en semi-conductors. Samsung is wereldwijd de grootste fabrikant van geheugenchips, kleurenbeeldbuizen, monitoren en magnetrons. In Europa heeft Samsung Electronics vestigingen en kantoren in 21 landen. De marketingorganisatie van Samsung Electronics Benelux is gevestigd in Rijswijk. Er zijn verkooporganisaties gevestigd in Rijswijk, Rotterdam en Antwerpen.