Skitoeren 2000 met programmaoverzicht toerskitochten

Datum nieuwsfeit: 30-08-1999
Keywords: Nederlandse Ski Vereniging,NSkiV,NSV,Dutch Ski Federation,Netherlands Ski Federation,Fédération de Ski Néerlandaise,Niederländischer Schi Verband,Niederländischer Ski Verband,Sneeuw,Ski,Wintersport,Skiën,Langlaufen,Langlauf,Snowboarden,Biathlon,Biatlon,Noordse combinatie,Holland Ski Team,Skibanen,Skimagazine,Ski Magazine,Sneeuwfit,Skigymnastiek,Ski Vereniging,Skivereniging,Slalom,Reuzenslalom,Halfpipe,Snowboard,Snowboarding,Schansspringen,Freestyle,Alpine,Thedo Remmelink,Marcella Boerma,Harald de Man,Skibond,Wedstrijdskiën,Bergsport,Reisverzekering,Reisverzekeringen,Rolski,Rolskiën,Tourskiën,Tiefschnee,Diepsneeuw,Off-piste

NEDERLANDSE SKI VERENIGING

Skitoeren 2000

Skitoeren 2000 is van de persen gerold. In dit blad staat een uitgebreid programmaoverzicht van alle toerskitochten die komende winter en voorjaar worden aangeboden. Zoals altijd staan de tochten onder deskundige leiding van ervaren berggidsen en wordt ervoor gezorgd dat de deelnemers qua kunnen en ervaring op het gebied van toerskiën zo goed mogelijk bij elkaar passen.

Skitoeren 2000 staat vol inspirerende fotos van toerskiën en tochten van licht tot zwaar, keurig en overzichtelijk per groep gerangschikt. Bijzonderheden dit jaar zijn de sneeuwschoentocht vanuit de Potsdammer Hütte en de al bijna traditionele week voor ouders met kinderen tussen de 12 en 16 jaar in de Dortmunder Hütte. Bijzonder blijft ook het brede aanbod aan telemarktochten in alpineterrein.

Het programma kent een ruim aanbod aan introductieweken en weekends. Er zijn off-piste weken en off-pistecursussen op verschillende niveaus en combinatieweken van een paar dagen toerskiën en een paar dagen off-piste. De tochten die worden aangeboden variëren in moeilijkheidsgraad. Zo zijn er tochten in de Spaanse Sierra de Gredos, het Franse Vanoise, het Italiaanse Gran Paradiso, het Zwitserse Wallis, het Rätikon, de Dolomieten, de Ötztaler, de Stubaier en Tuxer Alpen en het Bulgaarse Piringebergte. Soms vanuit één hut, soms vanuit twee of drie hutten, soms vanuit steeds weer andere hutten worden tochten gemaakt die variëren van 6 uur voor lichte tochten, tot 10 uur voor zware tochten.

Naast individuele inschrijvingen of inschrijvingen per groep, is er ook de mogelijkheid een maatwerktocht te laten organiseren. In zon geval wordt op verzoek van een groep mensen een aparte tocht georganiseerd in de gewenste periode en in het gewenste gebied. U kunt hierover contact opnemen met het secretariaat van de Skitoerencommissie.

Informatie over Skitoeren 2000 wordt graag verstrekt, op verzoek wordt een exemplaar toegestuurd. Het secretariaat van de Skitoerencommissie is telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 10.00 uur en 13.00 uur op telefoonnummer 070-3101145.

Per E-mail te bereiken onder (skitoeren@ski.nl).

Website: www.skitoeren.nl.

de europeesche Official partner NEDERLANDSE SKI VERENIGING