Candle kondigt end-to-end oplossing aan voor PeopleSoft

Datum nieuwsfeit: 31-08-1999

Candle kondigt end-to-end oplossing aan voor systeembeheer PeopleSoft PeopleSoft certificering voor ETEWatch

Nieuwegein, 31 augustus 1999 - Candle Corporation kondigt Performance Suite for PeopleSoft aan, een complete oplossing voor pro-actief systeembeheer voor de complete PeopleSoft-omgeving. De deelname aan het PeopleSoft Alliance Program onderstreept Candle's commitment aan PeopleSoft-oplossingen nog eens extra. Candle's ETEWatch applicatie response-time tool is door PeopleSoft gecertificeerd. Performance Suite for PeopleSoft integreert de volgende Candle-oplossingen:

* ETEWatch voor eindgebruiker performancebeheer;
* Response Time Netwerk (RTN) uitgebreide information services voor gedetailleerde performance analyse;

* Candle Command Center for PeopleSoft applicatie/systeembeheer.

Performance Suite for PeopleSoft geeft gebruikers de mogelijkheid performance en beschikbaarheid te verbeteren, en pro-actief serviceniveaus te implementeren en bewaken. Dit is mogelijk door het beheer van PeopleSoft applicaties en -systemen over het gehele netwerk, om daarmee naadloze en complete end-to-end PeopleSoft systeem- en applicatiebeheer te leveren. Het biedt verder de mogelijkheid de prestaties van applicaties te meten vanuit het perspectief van de eindgebruiker om zo een waarheidsgetrouwe indruk te krijgen van responsetijden, een kritisch onderdeel bij het bewerkstelligen en beheren van service level agreements (SLA's).

"Aangezien bedrijven voor hun totale bedrijfsvoering vertrouwen op PeopleSoft, is het pro-actief beheren van systeemperformance essentieel voor het in stand houden van de serviceniveaus en het voorkomen van potentiële problemen voordat ze essentiële bedrijfsdoelen in gevaar brengen", zegt David Stevens, vice president of Distributed Applications bij Candle Corporation. "Candle's Performance Suite for PeopleSoft biedt een verregaande integratie van performancebeheer die alle belangrijke PeopleSoft applicaties bewaakt, om potentiële problemen snel te herkennen en te voorkomen."
"Gezien het feit dat bedrijven PeopleSoft en andere ERP-oplossingen gebruiken voor de directe communicatie met toeleveranciers en klanten, is het handhaven van systeemperformance een essentiële voorwaarde", zegt Rich Ptak, vice president of system application management bij Hurwitz Group. "Door mogelijkheden te integreren voor het bewaken van en rapporteren over belangrijke bedrijfsbrede functies, waaronder Candle's end-to-end performancebeheer, verhogen marktleiders op ERP-gebied hun aantrekkelijkheid voor klanten."

Candle's Performance Suite for PeopleSoft
Performance Suite for PeopleSoft combineert Candle's front-end ETEWatch en Response Time Network naadloos met Candle's Command Center's voor de bewaking van alle aspecten van de PeopleSoft-omgeving, waaronder Tuxedo, PeopleSoft applicaties, -databases en -besturingssystemen. Het beheer van de complete PeopleSoft-omgeving vanuit één systeem, verschaft de IT-manager gedetailleerd inzicht in zowel de PeopleSoft systeemomgeving als de onderliggende netwerkinfrastructuur.

Aangezien andere oplossingen alleen de PeopleSoft's Tuxedo-component bewaken, worden belangrijke onderdelen daar niet door bewaakt. De oplossing van Candle heeft de volgende voordelen:

* verbetering van business-to-business communicatie en communicatie met gebruikers, en uitgebreide integratie van interne bedrijfsprocessen, waaronder helpdesks en frameworks;

* automatische ontvangst en verwerking van orders en gegevens van toeleveranciers en klanten, alsmede uitgebreide facturerings- en betalingsprocessen;

* signalering van veranderingen die nodig zijn om interne financiële systemen uit te breiden, die vertragende factoren herkennen vóórdat ze resulteren in performanceproblemen;

* bescherming van de performance van applicaties voor financiële diensten, hetgeen resulteert in lagere transactiekosten, korte transactietijden en vermindering van risico's ten aanzien van transacties met buitenlandse valuta.

"We hebben ons gerealiseerd dat we betere hulpmiddelen nodig hadden, die ons vertelden hoe een gebruiker denkt. Bovendien wilden we gebruiksgetallen voor systeem- en netwerk met elkaar in verband kunnen brengen", zegt Tom Burns, IT manager of capacity and performance services bij 3M. "Met ETEWatch kunnen we trends ontdekken in een bepaalde systeemperformance. We zijn dan in staat om een performancekwestie te corrigeren voordat er een probleem ontstaat."

PeopleSoft Alliance Program Partner, certificering ETEWatch for PeopleSoft Candle Corporation heeft haar relatie met PeopleSoft versterkt door deel te nemen aan het PeopleSoft Alliance Programm. Als PeopleSoft Alliance Partner, zullen Candle en PeopleSoft samen Candle's hulpmiddelen voor systeembeheer en applicatiebewaking voor PeopleSoft ontwikkelen, testen en integreren.

Daarnaast heeft PeopleSoft de integratie van ETEWatch gecertificeerd. ETEWatch meet applicatieperformance vanuit het perspectief van de eindgebruiker met PeopleSoft versie 7.0 en 7.5.
"We zien uit naar de samenwerking met Candle, waardoor we onze klanten kunnen voorzien van oplossingen voor systeembeheer, waardoor de performance van PeopleSoft op hoog niveau blijft en waarmee waarden worden geleverd voor een optimale bewaking van services", zegt Robert J. Even, vice president of Alliances at PeopleSoft. "Candle zal een belangrijke rol hebben bij het behalen voldoende performance op het gebied van het beheer van business-to-business en klantrelaties, zodat organisaties succesvol e-business kunnen implementeren.

Prijzen, beschikbaarheid en platformondersteuning
Performance Suite for PeopleSoft is leverbaar vanaf 15.000 dollar en is compatibel met PeopleSoft versie 7.0 of hoger en Tuxedo versie 6.4 of hoger. Platforms die worden ondersteund zijn: Windows NT, AIX, HP-UX, Sun Solaris, OS/390 en Citrix. Database ondersteuning is beschikbaar voor Oracle, DB/2, Sybase, SQL Server en Informix. De onderdelen van Performance Suite for PeopleSoft kunnen afzonderlijk worden aangeschaft. Response Time Network en ETEWatch zijn ook afzonderlijk verkrijgbaar.

Over Candle Corporation
Candle Corporation, gevestigd te Santa Monica, Californië, is de toonaangevende ontwikkelaar en leverancier van Solutions for Networked Businesses. Candle biedt haar klanten producten, oplossingen en services aan om applicaties te koppelen, te integreren en te beheren. Deze bestrijken de gebieden van applicatie-integratie en -beheer, messaging middleware en prestatie- en beschikbaarheidsbeheer. Meer informatie over Candle Corporation is te vinden op het World Wide Web: www.candle.com.

Voor meer informatie:
Candle Benelux, tel.: 030 - 600 35 00, contactpersoon: Jacqueline Schakenraad, (e-mail: (jacqueline_schakenraad@candle.com)) of Sterk Werk Communicatie, tel.: 010 - 456 78 49, contactpersoon: Wilbert Scheer, (e-mail: (wilbert@sterkwerk.nl))