Zon biedt gratis Internet en e-mail

Datum nieuwsfeit: 31-08-1999
VersaTel

Zon biedt gratis onbeperkte toegang tot Internet en e-mail voor iedereen in Nederland

De nieuwe Internet aanbieder Zon Netherlands B.V. biedt vanaf vandaag aan iedereen in Nederland gratis Internet en e-mail aan. Zon zal, naast onbeperkte toegang tot Internet, een gevarieerd aanbod van informatie aanbieden via www.zonnet.nl. Zon richt zich op de particuliere Internet gebruiker. Zon is een initiatief van Versatel Telecom International N.V., Radio 538 en Free Record Shop Holding N.V.

Abonnees van Zon betalen geen registratie- en abonnementskosten. Iedere abonnee beschikt naast gratis toegang tot Internet tevens over gratis e-mail. Aanmelding bij Zon kan via de website www.zonnet.nl en binnenkort ook via een gratis cd-rom. Deze cd-rom zal worden verspreid via de winkels van Free Record Shop, via Radio 538 en is op te vragen via het telefoonnummer 0800-1229.

De zogenaamde `portal site' van Zon is bestemd voor iedereen in Nederland. Abonnees van Zon bepalen zelf welke informatie ze wel en niet tot zich willen nemen. Continu marktonderzoek zal ertoe bijdragen dat de site permanent wordt afgestemd op de behoeften van de gebruikers. Hiernaast heeft Zon de intentie om een spaarprogramma voor haar gebruikers te ontwikkelen.

Op de homepage van Zon is een grote variëteit aan informatie en diensten te raadplegen. Deze informatie wordt door diverse toonaangevende bedrijven via de Zon site ter beschikking gesteld. De informatie-aanbieders betalen Zon voor het ontsluiten van hun informatie, waardoor het mogelijk is om Zon gratis aan te bieden aan consumenten. "Zon is gestart vanuit de motivatie om consumenten gebruiksvriendelijke en eenvoudige toegang tot Internet te bieden. Daarbij biedt Zon een ideaal platform voor informatie-aanbieders die hun diensten op elektronische wijze aan onze gebruikers kunnen aanbieden", aldus Alphons Mulders, General Manager van Zon Netherlands B.V.

Zon Netherlands B.V. is een zelfstandig opererende onderneming die gevestigd is in Amsterdam. Het bedrijf kent verschillende aandeelhouders. Versatel Telecom is grootaandeelhouder van Zon Netherlands B.V. Zon maakt gebruik van de faciliteiten van het ultramoderne glasvezelnetwerk van Versatel Telecom. Gary Mesch, CEO en Managing Director van Versatel Telecom International, motiveert zijn deelname in Zon Netherlands B.V. als volgt: "Wij geloven als geen ander in het enorme potentieel aan mogelijkheden op het gebied van Internet en e-commerce. Juist daarom zijn wij bijzonder trots op onze deelname in Zon Netherlands B.V."

Radio 538 en Free Record Shop hebben beide een klein belang in de onderneming. Beide bedrijven vormen belangrijke distributeurs en informatieleveranciers van Zon. "Participatie in Zon is een verdere extensie van het dienstenaanbod van Radio 538. Uiteindelijk streven we ernaar om met Radio 538 een compleet en eigentijds informatie- en dienstenpakket te bieden voor jongeren. Na gratis radio, bieden we nu ook gratis Internet!", aldus Erik de Zwart, Directeur van Radio 538. Hans Breukhoven, oprichter en voorzitter van de Raad van Bestuur zegt: "De oprichting van Zon Netherlands B.V. en de lancering van deze free Internet dienst, zie ik als een extra service aan onze klanten. De besparing op abonnementskosten verruimt voor ons koperspubliek het budget van de aankoop van cd's, en hopelijk doen ze dat in onze winkels. Verder verwacht ik ook een stimulans van onze eigen Internetsite:
www.freerecordshop.nl."