Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Tweede fase City Marketing Delfzijl

Datum nieuwsfeit: 31-08-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Gemeente Delfzijl

INFORMATIE

31-08-1999

Tweede fase City Marketing

Op 30-09-1999 zal aan de gemeenteraad van Delfzijl worden voorgesteld om akkoord te gaan met de tweede fase van het project City Marketing. De tweede fase kost 25 duizend gulden en zal - net als de eerste fase - een half jaar duren.

In de eerste fase van het project is er een platform City Marketing opgericht. Dit platform heeft voor de lange termijn een City Marketing Plan Delfzijl opgesteld. Hierin staan de resultaten van het afgelopen jaar, een analyse van de sterke en zwakke kanten van Delfzijl (SWOT) en punten die in de toekomst gerealiseerd kunnen worden.

Verder is er in de eerste fase een logo City Marketing ontwikkeld. Ook is er een radiospot gemaakt met de jingle "Delfzijl lekker leven aan Zee". Het logo en de radiospot zijn vrij te gebruiken door iedereen. Als ondersteuning van deze promotionele producten is er ook een team van 12 zeemeerminnen. De zeemeerminnen doen fotowerk en werken als promotieteam.

De grote advertentiecampagne "Delfzijl lekker winkelen aan Zee" en het centraal evenementen meldpunt zijn onlangs in de steigers gezet. Dit najaar zullen daarvan de resultaten bekend zijn. Voor de advertentiecampagne heeft de Hazewinkel Pers een korting van 16 duizend gulden per advertentiepagina beschikbaar gesteld.

Naast de gemeente Delfzijl zijn er ook andere financiële participanten in het City Marketing project. De Woningstichting Delfzijl heeft 5 duizend gulden ter beschikking gesteld en Radio MG heeft 5 duizend gulden aan reclamezendtijd gegeven.

In de tweede fase van het City Marketing project zal de afhandeling en verkoop van de promotieproducten en de begeleiding en boekingen van de zeemeerminnen worden overgedragen aan derden. Daarnaast zal de tweede themacampagne "Delfzijl lekker wonen aan Zee" worden opgezet. Ook voor het platteland zal er een plan worden gemaakt zodat via samenwerkingsprojecten plattelandgemeenschappen en het toerisme worden versterkt.

Ook wil het platform naar het winkelaanbod in Delfzijl kijken. Hoewel Delfzijl al een divers winkelaanbod heeft, zijn er toch een aantal soorten winkels dat ontbreken. Het platform wil hiervoor ook een plan opstellen.

_

Nadere inlichtingen over dit bericht verstrekt de heer D. Landman, telefoon 0596-639945.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie