Hewlett-Packard versterkt positie in thin client markt

Datum nieuwsfeit: 01-09-1999

HEWLETT-PACKARD VERSTERKT POSITIE IN THIN CLIENT MARKT

Amstelveen, 31 augustus 1999 - Met de introductie van de nieuwe HP Entria thin-clients sluit Hewlett-Packard aan bij de toenemende vraag naar deze producten. Een vraag die volgens analisten van International Data Corporation de komende drie jaar zelfs zal verdrievoudigen.

De HP Entria producten bieden IT-managers de mogelijkheid de voordelen van het thin-client-concept optimaal te benutten. Kenmerken van de thin-client zijn grote beschikbaar-heid, betrouwbaarheid, zekerheid, flexibiliteit en prestatie. De productserie bestaat uit de HP Entria X, de HP Entria L (500) en de HP Entria G (220). De gebruikers krijgen met deze systemen toegang tot een breed scala aan toepassingen, zoals applicaties die zijn gebaseerd op Windows en Java, intranet en Internet.

HP Entria X
De meest uitgebreide thin-client is de HP Entria X, die is bedoeld voor bedrijven met een heterogene IT-infrastructuur. Doordat het systeem is gebaseerd op het Linux-besturingssysteem kan direct toegang worden verkregen tot applicaties op diverse soorten servers, waaronder UNIX- en Windows NT-servers. Met de HP Entria X kan de gebruiker - onder andere door integratie met HP's embedded virtual machine, ChaiVM - optimaal gebruikmaken van de mogelijkheden van e-business.

HP Entria L
De HP Entria L thin-client is speciaal ontwikkeld voor zakelijke gebruikers die gebruik willen maken van zowel op Windows NT- als Web-gebaseerde applicaties, zoals intranet. Ook de HP Entria L is gebaseerd op het Linux-besturingssysteem en bevat lokale browsers.

HP Entria G
De Entria G thin-client is bedoeld voor gebruik van Microsoft NT, Terminal Server Edition en Citrix Metaframe. Hiermee heeft een gebruiker van de HP Entria G betrouwbaar en snel toegang tot Windows desktops. De Entria G is bovendien uitgevoerd met een volledig pakket terminal-emulaties, wat de migratie van bestaande systemen naar een Microsoft Windows NT-omgeving vereenvoudigt.

Beheer
De HP Entria-producten zijn verbonden met de HP Netserver systemen via een management framework, waarbij onder meer gebruik wordt gemaakt van HP TopTools. Hierdoor kunnen IT-managers routinematige thin-client beheertaken van achter hun bureau uitvoeren, zoals remote terminal configuratie en server monitoring. Belangrijk hierbij is dat HP een Web-based thin client managementoplossing aanbiedt. Gebruikers kunnen HP TopTools eenvoudig aan hun corporate infrastructuur toevoegen, naast bestaande desktop PC's en andere apparatuur.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie over Hewlett-Packard en het Y2K-programma is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van Internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. De computer-gerelateerde omzet over het jaar 1998 bedroeg wereldwijd 39,5 miljard dollar. HP is bezig met de oprichting van een aparte organisatie voor de productie van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Deze activiteiten genereerden in 1998 een omzet van 7,6 miljard dollar.

Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar in 1998 is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Noot voor redacties