Nieuwe IBM Netfinity-server voor kleine bedrijven

Datum nieuwsfeit: 01-09-1999

Nieuwe IBM Netfinity-server voor kleine bedrijven

Amsterdam, 1 september 1999 ? IBM introduceert een nieuwe, aantrekkelijk geprijsde server waarmee kleine bedrijven eenvoudiger e-business-oplossingen kunnen installeren en in gebruik nemen. De Netfinity 3500 M10 biedt nieuwe installatie- en configuratie-ondersteuning en veel verwerkingsvermogen: tot twee 600MHz Intel-processors en 1GB geheugen. De Netfinity 3500 M10 is nu leverbaar vanaf fl. 5.035,- ofwel 2.288 EUR (adviesprijs excl. BTW).

De Netfinity 3500 M10 draait onder Windows NT, Linux en andere besturingssystemen, waaronder NetWare en SCO Unix. Bovendien is het de eerste server die standaard wordt geleverd met 90 Day Server Startup Support for Linux, zodat de klant één aanspreekpunt heeft voor alle
Linux-vragen.

De server wordt geleverd met LANClient Control Manager (LCCM), waarmee clients automatisch en op afstand vanaf de Netfinity 3500 M10 kunnen worden bediend, en ServerGuide, een cd-rom met installatie- en configuratie-instructies. Alle modellen worden standaard geleverd met Netfinity Manager en Capacity Manager Tools.

Internet-gebruikers kunnen ook voor nadere informatie over IBM en haar producten, diensten en technologie terecht op www.ibm.com. Het adres van de Nederlandse IBM PSG home page is: www.pc.ibm.com/nl. Tevens kunt u telefonisch terecht bij het IBM PC Response Centre (020 ? 504 05 01).

Voor meer informatie:

IBM Nederland N.V. Namens IBM

Etta Pouw Ina van der Meulen

020 ? 513 42 28 020 - 487 40 00

(etta_pouw@nl.ibm.com) (ina@svdt.nl)

Aanvullende informatie

Systeemspecificaties

- Processors 500MHz, 550MHz of 600MHz
- Geheugen 64MB en 128MB standaard (maximaal 1GB)
- Opslag 9,1GB en Open Bay-modellen
- Schijfcontroller Wide Ultra SCSI
- RAID Ondersteunt ServeRAID-adapters voor interne en externe opslag