HP: De digital imaging revolutie is begonnen

Datum nieuwsfeit: 01-09-1999

DE DIGITAL IMAGING REVOLUTIE IS BEGONNEN

Amstelveen, 31 augustus 1999 - Met een originele, speelse Europese campagne wijst Hewlett-Packard gebruikers de weg in de wereld van digital imaging. Digital imaging biedt oneindig veel verrassende mogelijkheden voor het vastleggen, mani-puleren en verspreiden van afbeeldingen. De campagne beoogt gebruikers duidelijk te maken dat digital imaging gemakkelijk is, en vooral ook heel erg leuk.

HP, leverancier van een compleet scala oplossingen voor digital imaging, organiseert een aantal activiteiten voor eindgebruikers om de voordelen ervan duidelijk te maken. Van september 1999 tot januari 2000 staan onder meer op het programma: een fotowedstrijd, de HP Photo Idea Kit, demonstratiedagen in winkels rondom het thema digital imaging-oplossingen en PhotoWorld, een nieuwe Web-site met informatie en activiteiten op het steeds breder wordende gebied van digital imaging.

Fotowedstrijd
Van 1 september tot januari 2000 kunnen deelnemers aan de Europese HP Photo Imaging wedstrijd zich aanmelden via www.hp-photoworld.com. De wedstrijd is zowel bedoeld voor degenen die al ervaring hebben met digitale technieken, als degenen die meer willen leren over deze nieuwe technieken. Gebruikers kunnen on- of offline afbeeldingen insturen voor één van de drie categorieën: 'Friendship', 'Discovery' en 'Step into the millennium'. Aan het einde van de wedstrijd-periode beoordeelt een team professionals op het gebied van digital imaging de afbeeldingen en bepaalt de prijswinnaars. Alle inzendingen worden getoond in een online galerie. De hoofdprijs-winnaars gaan met HP naar een exclusieve 'Digital imaging workshop' op een exotische locatie. Andere prijzen zijn onder meer digitale camera's, scanners, printers en CD writers. Bezoekers van de Web-site kunnen ook hun stem uitbrengen op hun favoriete afbeelding en maken daarmee ook maandelijks kans op een prijs.

HP Photo Idea Kit
De HP Photo Idea Kit is de nieuwste in de reeks 'Idea Kits' van HP. Met de Photo Idea Kit kent digital imaging geen geheimen meer voor eindgebruikers. De Photo Idea Kit omvat:

* Een CD met volledig functionele MGI PhotoSuite II SE software. De software is compatible met Win 95/98/NT 4.0. Gebruikers kunnen er hun foto's mee retoucheren en bewerken. Daarnaast kunnen ze er allerlei projecten mee maken, opslaan en delen, zoals fotoalbums, fotocollages, kaarten, presentaties met achtergronden en geluidseffecten en zelfs Web-albums.

* Dertien vellen HP-inktjetpapier, waaronder HP Premium InkJet Coated Paper, HP Premium Photo Paper en HP Photo Paper.

* Een korte handleiding voor de installatie van de CD, CD-inhoud en het gebruik van de verschillende papiersoorten.

De HP Photo Idea Kit wordt geleverd bij geselecteerde inktcartridges voor de DeskJet 600, 700 en 800 serie printers. En is leverbaar vanaf 1 september tot en met december 1999.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie over Hewlett-Packard en het Y2K-programma is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van Internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. De computer-gerelateerde omzet over het jaar 1998 bedroeg wereldwijd 39,5 miljard dollar. HP is bezig met de oprichting van een aparte organisatie voor de productie van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Deze activiteiten genereerden in 1998 een omzet van 7,6 miljard dollar.

Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar in 1998 is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Noot voor redacties