Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

CBL bevestigt Bedrijfsvergelijking Levensmiddelenhandel

Datum nieuwsfeit: 01-09-1999
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

Leidschendam, 1 september 1999

Reactie van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel op de Bedrijfsvergelijking Levensmiddelenhandel van Deloitte en Touche: "Supermarkten blijven groeien".

De uitkomsten van de Bedrijfsvergelijking Levensmiddelenhandel van Deloitte en Touche worden bevestigd door het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), de branchevereniging waarbij alle supermarkten in Nederland zijn aangesloten.

De klant van vandaag wil ook 's avonds, bijvoorbeeld na het werk, rustig kunnen winkelen en kunnen kiezen uit een groot aanbod. Het CBL verwacht dat steeds meer supermarkten, vooral in de stadscentra, ook na 20.00 uur en op zaterdagavond open zullen zijn. Dankzij de ruimere openingstijden en het steeds groter wordende assortiment kiest de consument steeds vaker voor de supermarkt. Dit zien we ook aan de forse omzetstijging in 1998.

De consument wil gemak. De supermarkt biedt dit in de vorm van een ruim assortiment met veel koelverse gemaksproducten en steeds meer diensten onder één dak. Een gemiddeld assortiment bestaat tegenwoordig al gauw uit 12.000 producten, dit aantal zal in de toekomst nog verder stijgen. Supermarkten zullen daarom in grootte toenemen. Kleinere winkels missen weliswaar de ruimte, maar kunnen wel degelijk op deze veranderende consument inspelen door zich te gaan specialiseren, met bijvoorbeeld traiteur-achtige activiteiten. Aan de andere kant zien we ook weer kleinere supermarkten ontstaan. Er komen dus ook weer kleinere winkels bij. De supermarkt zoekt de consument op op plaatsen waar veel mensen samenkomen, bijvoorbeeld op stations, bij benzinepompen en ziekenhuizen, met een assortiment dat speciaal op de wensen van de bezoekers van die locaties is afgestemd. Nog meer gemak voor de consument, door daar te zijn waar de consument toch al moest zijn.

De levensmiddelenbranche is dus voortdurend in beweging. Het is een proces dat plaatsvindt onder invloed van de behoefte en wensen van de consument.
_______________ Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Miranda M.G. Boer, Hoofd PR en Voorlichting van het CBL, tel. 070-337 62 00. Buiten kantooruren: 06 - 51 50 27 72

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie