Politiebericht Aa en Dommel

Datum nieuwsfeit: 01-09-1999

Woensdag 1 September

AANRIJDING (Sint Oedenrode)

Op de Koeveringsedijk in sint Oedenrode vond in de nacht van dinsdag op woensdag een aanrijding plaats. Een 37-jarige man uit Sint Oedenrode verleende geen voorrang aan een van rechts komende auto, bestuurd door een 24-jarige vrouw uit Nijnsel. Bij het ongeval raakte niemand gewond. De 37-jarige auto besturuder bleek echter meer gedronken te hebben dan was toegestaan. De man kreeg naast een rijverbod een boete van fl. 390,-.

INBRAAK BEDRIJF (Vught)

Afgelopen nacht is ingebroken in een bedrijf aan de Kerkstraat in Vught. Rond 01.00 uur werden de buren wakker van het alarm van het bedrijf en het hard wegrijden van een auto. Van het bedrijf bleek de deur te zijn opengebroken. Zover na te gaan is er niets gestolen.

INBRAAK WONING (Boxtel)

Afgelopen nacht is ingebroken in een woning aan Tongeren in Boxtel. Rond 03.00 uur werd de dochter van de bewoner wakker omdat er een vreemde man haar kamer in kwam. Toen ze begon te gillen wist de man weg te vluchten. In de woning bleek ingebroken te zijn. Door een deur van de garage open te breken was men binnen gekomen. In de keuken waren twee deuren open gebroken. Enkele boormachines, een slijptol en een doppendoos zijn gestolen.

SNELHEIDSCONTROLE (Boxtel)

Woensdagmorgen is snelheidscontrole gehouden op de Eindhovenseweg in Boxtel. Op deze weg waar 50 km/u gereden mag worden, werden 294 voertuigen gecontroleerd. 28 bestuurders zijn bekeurd omdat ze te hard reden. De hoogst gemeten snelheid was 84 km/u.

MOTORRIJDER GEWOND BIJ ONGEVAL (Den Dungen)

Woensdagmorgen is een 40-jarige motorrijder uit Den Dungen gewond geraakt bij een ongeval. De man reed op zijn motor over de Spurkstraat in Den Dungen toen hij in een bocht werd aangereden door een personenbusje, bestuurd door een 39-jarige vrouw uit Maaskantje. De vrouw was met het door haar bestuurde busje gedeeltelijk door de binnenbocht gereden en frontaal in aanrijding gekomen met de motorrijder. De motorrijder is met ernstig been- en armletsel overgebracht naar een ziekenhuis in Den Bosch. Het busje kwam in een sloot terecht. Geen van de inzittenden van het busje raakte gewond.